همکاری مجدد اپل و سامسونگ برای ساخت تراشه A7

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اکنون که اپل قصد دارد آیپد مینی جدید را با پردازنده A6 عرضه نماید، «نیک فری»، که یک توسعه دهنده مستقل است به تازگی متوجه شده که اپل در حال توسعه نسل جدید تراشه A7 است. نکته جالب درباره این موضوع این است که اپل قصد دارد برای ساخت این تراشه جدید از رقیب سرسخت خود یعنی سامسونگ کمک بگیرد.
تبلیغات

او این موضوع را از یک قطعه کد موجود در iOS7 کشف کرده است. تراشه A6 تحت نام s5l8950x و تراشه A6X تحت نام s5l8955x در iOS 7 ظاهر شده‌اند؛ این در حالی است که به تازگی یک نام جدید یعنی s5l8960x به iOS اضافه شده است که به نظر می‌رسد مربوط به تراشه A7 باشد.

اما نکته جالب در مورد این قطعه کد جدید این است که نام سامسونگ در آن به چشم می‌خورد و این بدان معناست که اپل احتمالا قصد دارد تا بار دیگر برای ساخت تراشه خود از سامسونگ کمک بگیرد. این تراشه جدید از اجزای مختلفی تشکیل خواهد شد که برخی از آن‌ها ساخت کمپانی سامسونگ هستند.

screen-shot-2013-07-31-at-9-51-25-am1 1

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش گفته می‌شد که اپل برای ساخت تراشه A7 قصد دارد از کمپانی تایوانی TSMC کمک بگیرد، ولی با استناد به این قطعه کد که در iOS وجود دارد متوجه می‌شویم که به نظر می‌رسد که تمامی آن شایعات، پوچ بوده‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات