آیا این پتنت جدید اپل برای فناوری تشخیص اثر انگشت در آیفون بعدی است؟

شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعات پیرامون محصولات اپل کم نیستند و در این بین، آیفون حرف اول را می‌زند. یکی از مسایلی که بارها، نه تنها درباره‌ی تلفن بعدی اپل، بلکه در مورد اغلب پرچم‌دارهای بازار مطرح شده، استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت است که به نظر می‌رسد این‌بار بالاخره در آیفون بعدی اپل بکار گرفته خواهد شد. در ادامه مطلب، با بررسی پتنت جدید این شرکت با ما همراه باشید.
تبلیغات

سال گذشته، شاهد پتنتی از اپل بودیم که به کاربران امکان می‌داد با استفاده از صفحه دستگاه، به فعال سازی تلفن خود بپردازند. اما در این طرح جدید، از کناره‌های دستگاه برای فعال سازی و عبور از سد لایه‌های امنیتی استفاده می‌شود. این روش جدید، از مکانیزمی بسیار پیشرفته‌تر و در عین حال کاربردی‌تر بهره می‌برد که به کاربران امکان می‌دهد در نهایت سادگی و امنیت، به دستگاه خود دسترسی داشته و دست بیگانگان را به اطلاعات ذخیره شده در ابزار خود کوتاه نگاه ‎دارند.

فرآیند کار بدین صورت است که ابتدا باید انگشت خود را بر روی سنسوری ویژه حرکت دهید. دستگاه بخش‌هایی از اثر انگشت شما را هنگام عبور از روی سنسور ثبت کرده و طی فرآیندی نرم افزاری نسبت به تحلیل آن اقدام می‌کند. به این ترتیب دستگاه از اطلاعات ثبت شده برای شناسایی صاحب دستگاه استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که این سنسور درست برروی دکمه اصلی آیفون تعبیه شده و زمانی که کاربر دکمه را با انگشت خود فشار می‌دهد، اثر انگشت او نیز اسکن می‌گردد.

البته اپل همواره ثابت کرده که هر طرح ثبت شده‌ای الزاما قرار نیست به محصولات این شرکت راه یابد. اما اگر چنین شود، مطمئنا از سادگی و کارایی طرح جدید لذت خواهیم برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات