نظر «تیم کوک» در مورد سهم بازار اندروید: پیروزی هیچ وقت به معنی داشتن تعداد بیشتر نیست

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل کمپانی اپل،  «تیم کوک»، امسال نیز همچون سال گذشته و برای بار دوم در D11 شرکت کرد تا در مورد موارد کلیدی مهمی صحبت کند و در واقع چنین هم کرد! او به تفصیل در مورد افکار و عقاید خود و همچنین شایعات موجود صحبت کرد و یکی از آن موارد، میزان سهم اندروید از بازار بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

«تیم کوک» در مورد رشد سرسام‌آور اندروید گفت:

آیا من به این آمار و ارقام نگاه می‌‌کنم؟ قطعا! اما هیچ وقت سعی نمیکنم سرم را زیر برف کرده و بدون تفکر و تعقل موضوعی را بپذیرم. برای اپل پیروزی به معنای داشتن سهم بیشتر از بازار نیست؛ خیر به هیچ وجه، ما هیچ وقت کیفیت را فدای کمیت نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. این، رویه اپل از ابتدا بوده و هست.

 مقاله مرتبط:

بدون شک ما بهترین کامپیوتر شخصی جهان را می‌سازیم اما سعی نمی‌کنیم تا همه چیز را فدا کنیم تا آن‌را در دنیا به رتبه اول در زمینه فروش بدل کنیم. ما بهترین پخش کننده موسیقی در دنیا را ساختیم و اکنون آن را به بیشترین دستگاه مورد استفاده در بین سایر دستگاه‌های مشابه تبدیل کردیم و در این راه نیز زحمات بسیاری بر خود تحمیل کردیم اما هدف ما از ابتدا این نبود که آیپاد، جهان‌شمول شود؛ خیر، تمام تلاش ما این بوده و هست که محصولات ما دارای کیفیت بی‌نظیر و منحصر به فرد باشند و سپس به مسائل دیگر می‌پردازیم.

او نیم‌نگاهی هم به سهم تبلت‌ها از بازار گسترده وب در آمریکای شمالی دارد، لذا گفت:

80 درصد از تبلت‌هایی که در آمریکای شمالی به اینترنت متصل هستند متعلق به ما هستند و این یعنی اینکه آیپد توانسته همزمان با افزایش کیفیت، بازار خود را نیز گسترش دهد.

وی همچنین راجع به میزان سهم اپل در ترافیک جهانی وب گفت:

بر اساس آمار و ارقام NetApp بیش از 59 درصد از ترافیک جهانی اینترنت از iOS وتلفن‌های هوشمند و تبلت‌های ما که بر اساس این سیستم عامل کار می‌کنند تشکیل یافته است. آمار و ارقامی که از «Mountain View» (منظور همان کمپانی گوگل است که در این منطقه واقع شده است) به بیرون درز می‌کنند بیشتر بر اساس کمیت است و نه کیفیت. البته آن‌ها حق دارند زیرا کار آن‌ها با ویژگی‌های کمی است و نه کیفی.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا تیم کوک حقیقت را می‌گوید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات