شارپ تولید صفحه نمایش آیفون 5s را از خردادماه آغاز می‌کند

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش روزنامه ژاپنی Nikkan، شارپ به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی صفحه نمایش مورد نیاز اپل، تولید پنل‌های LCD تلفن آیفون 5s را از ماه آینده آغاز خواهد کرد. در این گزارش آمده که کارخانه کامیاما شارپ قرار است این پنل‌های LCD را تولید کند. اما علاوه بر شارپ، ال‌جی دیسپلی و ژاپن دیسپلی نیز در تولید صفحه نمایش آیفون 5s با اپل همکاری خواهند کرد.
تبلیغات

این روزنامه ژاپنی اطلاعاتی بدست آورده که نشان می‌دهد، شارپ قرار است در کارخانه Kameyama Plant No.1 که در ژاپن واقع شده، تولید پنل‌های LCD آیفون 5s را از ژولای 2013 آغاز کند. شرکت‌های Japan Display و LG Display نیز به همراه شارپ نسبت به تولید صفحه نمایش مورد نیاز آیفون 5s، اقدام خواهند کرد، تا نیاز بسیار بالای اپل پوشش داده شود. پیش‌تر وال‌استرت‌ژورنال نیز گزارش کرده بود که تولید انبوه تلفن آیفون 5s در سه ماهه دوم امسال آغاز خواهد شد.

یک تحلیل‌گر KGI معتقد است که سنسور اثرانگشت خوان که از آن به عنوان قابلیت کلیدی آیفون 5s یاد می‌شود، باعث شده تا عرضه این تلفن کمی با تاخیر انجام شود. او معتقد است که اپل برای استفاده از این سنسور در تلفن جدید خود و سازگاری آن با iOS به مشکل برخورد کرده بود و همین عامل باعث شده تا تولید انبوه آن با تاخیر انجام شود.

کلیه شایعات و شواهد بدست آمده نشان می‌دهند که آیفون 5s از نظر ظاهری شبیه به آیفون 5 است و تنها از نظر سخت افزاری ارتقاء یافته و سنسور امنیتی اثر انگشت‌خوان به آن اضافه خواهد شد. اما از نظر نرم افزاری آیفون 5s احتمالا اولین تلفن مجهز به iOS 7 خواهد بود. در نسخه 7 سیستم‌عامل موبایل اپل، تغییرات اساسی در رابط کاربری اعمال خواهد شد و به نظر می‌رسد اپل به سمت یک طراحی مسطح روی آورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات