مایکروسافت در حال ساخت ساعت هوشمند است

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
مدیر ارشد یک تولیدکننده آسیایی به وال‌استریت‌ژورنال گفته که غول نرم‌افزاری دنیا به‌تازگی سفارش قطعاتی را به کارخانه‌های تأمین‌کننده آسیایی داده است که احتمالاً در ساعت هوشمند بکار گرفته خواهند شد. پیش از این نیز شایعاتی در باره ساعت هوشمند مایکروسافت منتشر شده بود و حالا اطلاعات تازه‌ای بدست آمده که احتمال وجود آن را بالاتر می‌برد.
تبلیغات

مایکروسافت به تأمین‌کنندگان آسیایی سفارش تولید صفحه لمسی کوچک و مناسب ساعت هوشمند را داده است. یکی از مدیران ارشد یکی از کارخانه‌های آسیایی این موضوع را به وال استریت ژورنال گزارش کرده و ادعا کرده که با بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت در ردموند جلسه حضوری داشته است. البته او هنوز مطمئن نیست که محصولی که مایکروسافت به‌دنبال ساخت آن است ساعت هوشمند باشد اما شواهد و شایعات مختلف به ساعت هوشمند اشاره دارند.

اگر این اتفاق رخ دهد و مایکروسافت نیز ساعت هوشمند خود را طراحی و ارائه کند، غول نرم‌افزاری دنیا به جمع دیگر بزرگان دنیای فناوی مانند اپل، سامسونگ، سونی و غیره خواهد پیوست. بدون شک یکی از محصولات انقلابی پیش رو اپل، ساعت هوشمند است، محصولی که تقریباً در وجود آن شکی نیست و شواهد نشان می‌دهند که یک تیم شامل 100 مهندس خبره این شرکت روی آن کار می‌کنند. چند روز پیش بیل کمبل –یکی از اعضاء هیئت مدیره اپل- نیز در رابطه با آینده ابزارهای پوشیدنی صحبت کرد که خود مهر تاییدی بر وجود کامپیوتر پوشیدنی جدید اپل است.

یکی از مدیران ارشد سامسونگ نیز به بلومبرگ گفته بود که کمپانی‌اش در حال طراحی و ساخت ساعت هوشمند جدید است، سامسونگ اعلام کرده که سال‌ها است که ساعت هوشمند تولید می‌کند و حالا قصد دارد آن را با فناوری روز دنیا بروز کند.

از سوی دیگر گوگل نیز در حال ساخت و توسعه عینک هوشمند کم نظیر خود است که خود در دسته کامپیوترهای پوشیدنی جای می‌گیرد.

اگر اخبار نمایشگاه CES امسال را دنبال کرده باشید حتماً متوجه طیف وسیعی از ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای پوشیدنی شده‌اید، ابزارهای که انتظار می‌رود طی یک سال آینده در انواع و اقسام و اشکال مختلف عرضه شده و بازار تازه‌ای را شکل دهند.

نظر شما در رابطه با آینده ابزارهای پوشیدنی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات