پیشی گرفتن فروش گوشی‌های ویندوز فون از آیفون در برخی از نقاط جهان

پنج‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر قرار باشد سهم حضور گوشی‌های مجهز به ویندوز فون را بسنجیم، این گجت‌ها تنها 3 درصد از بازار را از آن خود کرده‌اند. به همین خاطر است که بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران این کمپانی میلیارد دلاری، استراتژی مایکروسافت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند را «اشتباه» می‌داند. اما با این وجود ویندوز فون در برخی از کشورها توانسته سهم بازار بیشتری نسبت به آیفون داشته باشد.
تبلیغات

فرانک شاو، مدیر ارشد روابط عمومی مایکروسافت در پستی که سه‌شنبه‌ی این هفته در وبلاگ رسمی مایکروسافت منتشر شد، اعلام کرده که گوشی‌های مجهز به ویندوز فون موفق شدند در هفت کشور و منطقه‌ی جهان از محصولات اپل پیشی گرفته و بازار را از آن خود کنند.

به همین روی خبرنگار روزنامه‌ی نیویورک تایمز در مصاحبه‌ای با موسسه‌ی تحقیقاتی IDC که منبع آمار و ارقام پست وبلاگی آقای شاو بوده، چند و چون این هفت کشور و منطقه جهان را جویا شده است. بنا به آمار منتشره، این مناطق عبارتند از شش کشور آرژانتین، هندوستان، لهستان، روسیه، افریقای جنوبی و اکراین و کشورهای حوزه‌ی اروپای شرقی و مرکزی.

کوین رستوف یکی از تحلیلگران این موسسه‌ی تحقیقاتی، اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کرده است. بنا به اظهارات وی، گوشی‌های ویندوز فون در بازارهای اکراین، افریقای جنوبی، و کشورهای حوزه‌ی اروپای شرقی و مرکزی در بازه‌ی زمانی سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته میلادی کمتر از یک‌صد هزار دستگاه به فروش رفته‌اند.

البته در برخی از این مناطق «بازارهای خاکستری» وجود دارند که نمی‌توان آمار دقیقی از میزان فروش گوشی‌ها در آن بدست آورد؛ به همین خاطر موسسه تحقیقاتی IDC قادر به ارائه جزئیات دقیقی در این رابطه نیست. برای نمونه می‌توان به بازار خاکستری در کشور آرژانتین اشاره کرد که اعلام دقیق میزان سهم بازار گوشی‌های ویندوزی را در آن دشوار می‌کند.

رستو همچنین می‌افزاید، ویندوز فون به خصوص در بازارهایی که به طور سنتی نوکیا در آن‌ها حضور فعالی دارد خوب می‌فروشند. بنا به استناد این روزنامه، نوکیا در حال حاضر یکی از شرکای اصلی مایکروسافت برای ساخت گوشی‌های پرچم‌دار ویندوز فون به شمار می‌رود. گفتنی است در این بازارها، آیفون به دلیل قیمت بالا و عدم پشتیبانی خوب شبکه‌های تلفن همراه حضور کم رنگ‌تری دارد.

نظر شما درباره‌ی موفقیت نسبی مایکروسافت در این هفت کشور و منطقه‌ی جهان چیست؟ آیا یاران بیل گیتس بزرگ می‌توانند در آینده‌ی نزدیک جای پای خود را در این بازار پررقابت موبایل محکم کنند؟ شما به عنوان یک خریدار در بازار فعلی و با توجه به بودجه‌تان کدام برند و مدل گوشی تلفن همراه را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات