اپل شارژ بی‌سیم در آیپد را با یک تفاوت پیشنهاد می‌کند: شارژ از طریق کاور هوشمند

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
با فراگیر شدن استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم و با توجه به مزایای آن می‌توان گفت که اغلب شرکت‌های فناوری به نوعی سعی در پیاده سازی آن در محصولات خود دارند. اما هنوز مشکلات زیادی بر سر راه این روش قرار دارد که استفاده از آن‌را سخت و پردسر می‌کند. مثلا چه تفاوتی میان قرار دادن دستگاه بر روی آداپتور یا متصل کردن دستگاه به آن وجود دارد؟ آیا معنای شارژ بی‎سیم بی نیازی از پریز برق نیست؟
تبلیغات

آیا هنگامی را به یاد دارید که فیل شیلر (Phil Schiller ) اظهار داشت که چندان در پی شارژ بی‌سیم نیست؟ خب شاید منظور او در حقیقت آن بوده است که مایل نیست وسیله‌ی دیگری بسازد که مجبور باشیم آن‌را به دیوار (پریز برق) متصل کنیم! به عبارت دیگر به نظر می‌رسد اپل به دنبال راه ساده‌تر و کم دردسر ‌تری است تا ایده شارژ بی‌سیم را به بهترین نحو محقق کند.

در تصویر بالا که یک پتنت ثبت شده توسط اپل در اداره ثبت اختراعات و حقوق تکثیر ایالات متحده (USPTO) در سال 2011 است یک اسمارت کاور مخصوص آیپد را مشاهده می‌کنید که در درون آن یک انتقال دهنده قدرت القائی تعبیه شده که به صورت کاملا بی‌سیم انرژی را منتقل کرده و این انرژی نیز مستقیما توسط خود تبلت دریافت شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیوه کار به این صورت خواهد بود که در هنگام بسته بودن کاور افزونه‌های مغناطیسی مولد نیرو برای شارژ باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به نظر می‌رسد که هدف نهایی استفاده از خود کاور به عنوان یک باتری اضافی برای تبلت حتی در هنگام استفاده از تبلت باشد. چیزی که مسلما حتی برای استفاده‌های طولانی مدت در هنگام سفر نیز کافی به نظر می‌رسد و تا حدود زیادی شما را از هر وسیله جانبی دیگری بی‌نیاز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات