آیفون 5s احتمالا با تراشه A7، سیستم امنیتی اثرانگشت خوان و بدنه فایبرگلس ارزان وارد بازار می‌شود

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
تحلیل‌گر بازار مینگ‌چی از مجموعه KGI که پیش از این نیز پیش‌بینی‌های او در رابطه با محصولات اپل درست از آب در آمده بود، اعلام کرده که امسال آیفون 5s با قیمت ارزان‌تر و در ماه ژوئن یا خردادماه 92 معرفی خواهد شد. آیفون 5s از نظر شکل و شمایل ممکن است شبیه به آیفون 5 فعلی باشد اما پردازنده آن به سیستم-روی-یک-چیپ A7 بروز شده و دوربین آن نیز به یک فلش دوگانه LED تجهیز خواهد شد.
تبلیغات

پیش از این نیز در مورد سیستم امنیتی جدید آیفون که ازطریق یک اسکنر اثر انگشت به آیفون 5s اضافه می‌شود، اخباری به گوش رسیده بود. اپل پس از خرید کمپانی AuthenTec به قیمت 356 میلیون دلار به این فناوری دست یافت و به نظر می‌رسد، یکی از قابلیت‌های رقابتی آیفون 5S نیز همین فناوری امنیتی باشد.

در این گزارش آمده که آیفون ارزان‌قیمت با بدنه فایبرگلس که از کیفیت مناسب و قیمت پایینی برخوردار است، تولید خواهد شد. این آیفون ظرافت آیفون 5 را ندارد اما قیمت آن به مراتب پایین‌تر تعیین می‌شود. آیفون 5s از شبکه رادیویی LTE پشتیبانی می‌کند اما تحلیل‌گران معتقدند که از تراشه‌های کنترلر مختلف LTE برای اپراتورهای گوناگون استفاده خواهد کرد و از تراشه کوالکام که قیمت بالاتری دارد بهره نخواهد برد.

اپل با آیفون 5s احتمالاً بازارهای خاصی همچون چین را ازطریق اپراتور چاینا-موبایل نشانه خواهد رفت و تخمین زده می‌شود که آیفون ارزان‌قیمت، فروش قابل ملاحظه‌ای را در این کشور رقم بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات