نوزاد مبتلا به اچ‌آی‌وی-ایدز درمان شد

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
یک تیم تحقیقاتی توانسته‌ نوزادی که در بدو تولد مبتدا به HIV بوده را درمان کند. آن‌ها 30 ساعت پس از تولد کودک درمان سریع را آغاز کرده‌اند و حالا در سن دو نیم سالگی هیچ اثری از بیماری در بدن او وجود ندارد. اگر وضعیت پایدار فعلی بدن این دخترک ثابت باقی بماند، دستاورد بزرگی در دنیای پزشکی و مبارزه با بیماری ایدز رقم خوده است.
تبلیغات

آزمایش‌ها هیچ گونه اثری از HIV را در بدن این کودک نشان نمی‌دهند و براساس تحقیقات به عمل آمده، خون این شخص کسی را نیز بیمار نخواهد کرد. البته با این حال هنوز نمی‌توان به صورت صد در صد اعلام کرد که ویروس از بدن بیمار از بین رفته است، شاید در آینده مجددا نشانه‌های از بیماری در بدن او یافت شود.

اگر در آینده نیز اثری از اچ آی وی در بدن این کودک یافت نشود او دومین مورد در دنیا است که بر این ویروس مرگبار غلبه کرده است.

تیم محققین این پروژه اعلام کرده که براساس تحقیقات آنها بیماری HIV در نوزادان مهار شدنی است و اگر زود برای درمان اقدام شود بیمار درمان خواهد شد.

مهمترین دلیل در بهبود این دختر 2 ساله نیز در تشخیص زود هنگام ویروس در بدن مادر، کمی پس از تولد دخترش، گزارش شده است. جالب است بدانید که در سال 2007 نیز بیمار دیگری با نام تیماثی دی بران نیز درمان شد و ویروس HIV بطور کامل از بدن او خارج گردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات