سامسونگ برای رسیدن به تراکم 440ppi در نمایشگر AMOLED از پیکسل‌های الماس شکل استفاده نموده است

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
پیکسل‌های 6 گوش یا الماس شکل؟ بله براساس گزارش منابع نزدیک به سامسونگ، این شرکت کره‌ای برای اینکه بتواند تراکم پیکسل‌ها در نمایشگر AMOLED خود را افزایش دهد از پیکسل‌های 6 گوش بهره برده و توانسته به این روش به تراکم بالای 440 پیکسل در اینچ دست یابد. انتظار می‌رود از نمایشگر AMOLED با رزولوشن Full HD در تلفن گلکسی اس 4 استفاده شود.
تبلیغات

سامسونگ  برای افزایش تراکم پیکسل‌ها در نمایشگر AMOLED خود از فناوری خاصی به نام لیزر القاء شده تصویربرداری حرارتی (Laser-Induced Thermal Imaging) بهره برده که به اختصار LITI خوانده می‌شود. در این روش هزینه تولید پنل نمایشگر کاهش می‌یابد و امکان ساخت ساب-پیکسل‌های کوچک‌تر نیز فرام می‌شود. پیش از این سامسونگ از روش Fine Metal Mask یا FMM در ساخت نمایشگرهای AMOLED خود بهره می‌برد که در این روش امکان دست یابی به تراکم بالای مورد نظر سامسونگ وجود نداشت.

بخش تحقیق و توسعه سامسونگ پیش از این اعلام نموده بود که برای تولید انبوه نمایشگر به روش LITI با مشکل روبرو شده است اما حالا به نظر می‌رسد که مشکلات مرتفع شده‌اند و سامسونگ توانسته نمایشگر با پیکسل‌های 6 گوش یا الماس شکل را به تولید انبوه برساند. شایعات حاکی از آن هستند که سامسونگ از نمایشگر AMOLED ساخته شده به روش LITI در تلفن گلکسی اس 4 استفاده خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که چیدمان ساب پیکسل‌ها در پنل AMOLED جدید سامسونگ از نوع RGB است یا Pentile، اما احتمالا در کنگره جهانی موبایل اطلاعات بیشتری در مورد نمایشگر 4.99 اینچ AMOLED سامسونگ که دارای رزولوشن 1080p است، بدست خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات