نسل بعدی سنسور کینکت در تبلت جا می‌گیرد

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد که سنسور کینکت مایکروسافت آنقدر کوچک شده که در دل تبلت نیز جای می‌گیرد.
تبلیغات

کینکت اولین بار برای کنسول بازی ایکس‌ باکس طراحی و عرضه شد. این سنسور حرکت اعضاء بدن شامل دست و پاها را تشخیص می‌دهد و آنها را به دستورات قابل فهم برای سیستم بدل می‌کند. کینکت آنقدر موفق بود که از آن علاوه بر بازی‌های ویدیویی در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی یا کنترل اتومبیل یا فروشگاه‌های لباس نیز استفاده شد.

کینکت مجموعه ای از یک سنسور عمق‌سنج سه بعدی، دوربین و میکروفون است. این مجموعه قادر به تشخیص 48 نقطه از بدن بوده و با تشخیص و دنبال کردن حرکات بدن انسان موقعیت دقیق اعضاء را محاسبه نموده و آنها را به دستورات قابل فهم برای سیستم بدل می‌کند.

PrimeSense کمپانی پشت کینکت که این محصول را به سفارش و با طراحی مایکروسافت تولید نمود، توانسته سنسور سه بعدی عمق را آنقدر کوچک کند که در تبلت نیز جا شود. نسل جدید این سنسور که با نام Capri شناخته می‌شود، 10 برابر کوچک‌تر از نسل قبلی است و به این ترتیب می‌توان از آن در تبلت‌ها یا ابزارهای پرتابل دیگر همچون لپ‌تاپ نیز استفاده نمود.

سنسور Capri همچون نسخه قبلی از فاصله بین 0.7 متر تا 3.5 متر کار می‌کند یعنی اگر کاربر در این فاصله نسبت به دستگاه قرار گیرد قادر است دستورات حرکتی خود را ارسال کند. دوربین نسل جدید نیز با وجود اینکه کوچکتر شده اما هنوز رزولوشن قبلی 640 در 480 پیکسل را حفظ نموده است. توجه داشته باشید که این دوربین برای فیلم برداری استفاده نمی شود و تنها مکمل سنسور عمق است تا دستگاه بتواند حرکات اعضاء بدن انسان را دریافت کند. اما دوربین جدید برخلاف دوربین اصلی کینکت RGB نیست و این بدین معناست که کینکت جدید نمی‌تواند رنگ‌ها را تشخیص دهد و در واقع سیاه و سفید است. البته برای تشخیص اکثر ژست‌های حرکتی نیازی به تشخیص رنگ نیست.

PrimeSense امیدوار است که روزی سنسور کینکت آن‌قدر کوچک شود تا در هر ابزاری جای بگیرد و از جاروبرقی گرفته تا لپ تاپ، تبلت، داشبورد ماشین، آیینه حمام و غیره مورد استفاده قرار گیرد. اگر دوست دارید از ایده های جالب و کاربردی که می‌توان به کمک کینکت به آنها دست یافت، مطلع شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات