طراحی و ساخت پدفون ویندوزی برای ایسوس جذاب است

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
مدیر ارشد بخش موبایل ایسوس در مصاحبه‌ای که با وال‌استریت‌ژورنال داشته اعلام نموده که شرکت‌اش تمایل به تولید تلفن‌های مبتی بر سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت دارد. هرچند او هنوز زمان دقیق عرضه محصولات مبتنی بر ویندوز فون را اعلام نکرده اما به این موضوع نیز اشاره نموده که احتمال عرضه پدفون ویندوزی نیز وجود دارد. محصولی که اگر نهایی شود بدون شک جذابیت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.
تبلیغات

پدفون تلفنی است که وقتی در داک تبلت قرار می‌گیرد به یک تبلت تمام عیار تبدیل می‌شود و تبلت از سخت‌افزار و نرم‌افزار تلفن بهره می‌برد. پدفون محصول بسیار جذابی است که فعلا با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند و حالا ایسوس اعلام نموده در تلاش است تا یک تلفن ویندوز فونی را به یک تبلت ویندوز 8 بدل کند. از آنجایی که هسته اصلی ویندوز فون 8 با ویندوز 8 یکسان است، امکان نهایی شدن چنین طرحی دور از ذهن نیست اما باید این نکته را در نظر داشت که ویندوز فون و ویندوز 8 یا RT دو سیستم‌عامل مجزا از هم هستند ولی اندروید برای تبلت و تلفن هوشمند از یک نسخه از سیستم‌عامل بهره می‌برد و به همین دلیل بلافاصه پس از قرار دادن تلفن در دل داک تبلت، تصویر تبلت نمایان شده و آماده استفاده می‌شود.

نماینده ایسوس نیز در مصاحبه با وال‌استریت‌ژورنال به همین موضوع اشاره نموده و گفته از آنجایی که ویندوز فون یا ویندوز 8 نمی‌توانند هر کدام برروی هر دو ابزار تلفن هوشمند و تبلت کار کنند، ساخت یک پدفون ویندوزی با چالش‌های جدی روبرو است.

مقاله‌های مرتبط:

    از طرفی مشخصات و استانداردهای تعیین شده مایکروسافت برای ویندوز فون و ویندوز 8 به شدت بسته هستند. مثلا نمی‌توان ویندوز فون را برروی صفحه نمایش 7 یا 10 اینچ اجرا کرد و از آن طرف نیز نمی‌توان ویندوز 8 را بر روی یک ابزار مجهز به صفحه نمایش 4 یا 5 اینچی اجرا کرد. البته شاید با انتشار ویندوز بلو (Windows Blue) این موارد حل شوند. یعنی از مواردی که شایعه شده در نسخه بعدی ویندوز برروی آن تمرکز خواهد شد، امکان اجرای ویندوز برروی ابزارهای مجهز به صفحه نمایش کوچک است. به این ترتیب مرز بین ویندوز فون و ویندوز محو خواهد شد. گزارش شده که ویندوز بلو در نیمه سال 2013 منتشر خواهد شد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات