مدیر بازاریابی اپل وجود آیفون ارزان را رد کرد

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
طی هفته‌های اخیر شایعات بسیاری در رابطه با آیفون ارزان‌قیمت منتشر شد و حتی خبرگزاری‌های معتبری همچون وال استریت ژورنال و بلومبرگ نیز وجود آیفون 100 تا 150 دلاری را تأیید کردند. اما شب گذشته فلیپ شیلر از اپل در مصاحبه‌ای که با رسانه چینی داشته رسما وجود چنین محصولی را تکذیب کرده و گفته آیفون ارزان هرگز در برنامه آینده اپل جای نخواهد داشت.
تبلیغات

فلیپ شیلر گفت:

با وجود محبوبیت تلفن‌های ارزان‌قیمت در چین، این نوع از تلفن ها هرگز در لیست محصولات اپل قرار نخواهند گرفت.

در نگاه اول این بیانیه شایعات بلومبرگ و وال استریت ژورنال را تکذیب می‌کند، شایعاتی که از آیفون بسیار ارزان آن هم در سال جاری خبر داده بودند.

اما ازآنجاکه صحبت‌های مدیر مارکتینگ اپل بدون شک روی بازار تأثیر گذار خواهد بود، او در انتخاب کلماتی که به زبان می‌آورد همیشه دقت می‌کند. به هر حال حتی اگر اپل یک آیفون خوش قیمت را روانه بازار کند هیچ‌گاه از کلمه «ارزان» برای توصیف آن استفاده نمی‌کند و در عوض مقرون‌به‌صرفه یا عبارت دیگر را بکار می‌گیرد. همچنین در این موضوع شکی نیست که اپل هرگز شیشه، فلز و تکنیک‌های خاص تولید محصول را با بدنه پلاستیکی و مواد ارزان‌قیمت جایگزین نخواهد کرد. یعنی حتی اگر قرار باشد آیفون ارزان قیمتی روانه بازار شود بازهم در کیفیت ساخت و شکل و شمایل ظاهری آن، استانداردهای اپل رعایت خواهند شد. به خاطر داشته باشید که استیو جابز زمانی با قدرت گفت که اپل هرگز وارد بازار تبلت‌های 7 اینچی نخواهد شد اما این شرکت سال گذشته با آیپد مینی ارزان‌قیمت و صفحه‌نمایش 7.9 اینچی وارد این بخش از بازار شد. پس هنوز امکان وجود یک آیفون ارزان‌قیمت از اپل وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات