تبلیغات بنری یوتیوب روی ویدیوها به‌زودی حذف خواهد شد

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب
به‌نظر می‌رسد یوتیوب تصمیم دارد به‌زودی تبلیغاتی که به‌طور ناگهانی و به‌صورت بنر روی ویدیوها نمایش داده می‌شوند را حذف کند.
تبلیغات

هر روز میلیون‌ها تبلیغ در یوتیوب به کاربران نمایش داده می‌شود. اگرچه این آگهی‌ها برای بسیاری از کاربران آزاردهنده هستند اما یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدزایی پلتفرم مذکور محسوب می‌شوند تا بتوانیم همچنان به‌طور رایگان از ویدیوهای مختلف آن لذت ببریم. به‌نظر می‌رسد این شرکت بالاخره تشخیص داده است یکی از انواع تبلیغات آن برای پلتفرم مناسب نیست و از ماه آوریل به آگهی‌های ناگهانی که هنگام پخش ویدیوها نمایش داده می‌شوند پایان خواهد داد.

به‌نوشته‌ی XDA، یوتیوب با انتشار پستی جدید در صفحه‌ی راهنمای این پلتفرم اعلام کرد از ماه آوریل تبلیغات بنری را نمایش نخواهد داد. دلیل این‌کار بسیار واضح و ساده است زیرا این نوع آگهی‌ها مانع ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای ویدیوها بود. این پلتفرم همچنین اعلام کرد تمرکز خود را به تبلیغاتی با عملکرد بهتر معطوف خواهد کرد. این تغییر نه‌تنها برای نسخه‌ی دسکتاپ یوتیوب بلکه روی نسخه‌ی موبایلی آن نیز اعمال خواهد شد.

تبلیغات بنری یوتیوب

تبلیغات موردنظر در یوتیوب به‌صورت یک بنر روی صفحه‌ی پخش ویدیو نمایش داده می‌شوند. اگرچه این آزاردهنده‌ترین نوع آگهی‌ در پلتفرم مذکور نیست زیرا امکان بستن آن وجود دارد، اما گاهی‌اوقات مثل زمانی‌که به‌شدت غرق تماشای یک ویدیو هستید، می‌تواند کیفیت تجربه‌ی کاربری را کاهش دهد.

خوشبختانه یوتیوب متوجه شد که نمایش ناگهانی یک بنر تبلیغاتی هنگام پخش ویدیو، روش مناسبی نیست و به‌همین دلیل چنین آگهی‌هایی را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد. این نوع تبلیغات همچنان در ماه جاری نمایش داده خواهد شد اما از تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۳ (۱۷ فروردین ۱۴۰۲) دیگر شاهد پخش آن‌ها نخواهیم بود. ازطرفی یوتیوب می‌گوید عدم نمایش آگهی‌های بنری روی ویدیوها تأثیر بسیار ناچیزی بر درآمد تولیدکنندگان محتوا خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات