اپل به دنبال فناوری نوینی برای نمایشگر آیفون بعدی است

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گرچه تنها چند ماهی از عرضه‌ی گوشی آیفون 5 اپل می‌گذرد، به نظر می‌رسد که فناوری یکپارچه سازی صفحه لمسی و صفحه نمایشگر (in-cell) طول عمری کوتاه داشته باشد بنا به اخبار تایید نشده‌‌ای که از سیب بزرگ به گوش می‌رسد، اپل بدنبال فناوری تازه‌ای برای یکی کردن صفحه لمسی و صفحه نمایش است.
تبلیغات

بنا به خبرهای تایید نشده‌ی روزنامه‌ی چاینا تایمز (China Times)،  اپل به دنبال ارزیابی فناوری جدیدی در این حوزه می‌باشد که از آن با عنوان «نمایش لمسی» (Touch On Display) یاد می‌شود و محصول کمپانی اینولوکس (Innolux) تایوان است – شرکتی که پیش‌تر شیمی اینولوکس (Chimei Innolux) نام داشت - و در حال حاضر یک سالی می‌شود که اپل با این شرکت همکاری می‌کند و آن را به طور رسمی در فهرست تامین‌کنندگان خود دارد.

بنا به ادعای اینر روزنامه‌ی چینی، یکی از دلایل مهم مهاجرت اپل از فناوری in Cell مشکلاتی است که این تکنولوژی با خود به همراه داشته و مربوط به نحوه یکپارچه کردن نمایشگر و صفحه لمسی است. در مقام مقایسه، فناوری جدید «نمایش لمسی» پشتیبانی بهتری از قابلیت لمسی را در ضخامت کمتر فراهم می‌کند، قابلیت مهمی که برای ساخت گوشی‌های نازک‌تر بسیار حائز اهمیت است.

فناوری نمایشگر یکی از مهمترین ویژگی‌های مهم آیفون از همان روزهای نخستین است، به گونه‌ای که در اندازه‌ی 3.5 اینچی کوچکش از اغلب محصولات و گوشی‌های هوشمند تلفن همراه رقبا بزرگ‌تر به نظر می‌آمد. بعدها اپل تراکم پیکسل‌های صفحه نمایش را بالا برد و از فناوری نمایش رتینا کمک گرفت. اپل همچنین، از فناوری نمایش رتینا در سایر محصولات خود نظیر تبلت آی‌پد و نوت‌بوک‌های سری مک‌بوک پرو نیز بهره گرفت.

نمایشگر آیفون را می‌توان گران‌ترین بخش این دستگاه دانست. به گونه‌ای که این نمایشگر در انتهای تابستان گذشته برای هر گوشی در حدود 44 دلار هزینه بر روی دست اپل گذاشته است. یعنی نمایشگر از اجزای مهم دیگری چون آنتن بی‌سیم، حافظه فلش NAND و حتی پردازنده‌ی سری A گرانتر می‌باشد!

شایعاتی که در چند هفته‌ی گذشته دهان به دهان می‌چرخد حاکی از آن است که اپل در حال آماده‌سازی بروزرسانی سخت‌افزاری برای آیفون 5 است تا آن را در بهار آینده به اپل‌دوستان عرضه نماید. در همین راستا، ماه گذشته یکی از وبلاگ‌های فناوری فرانسوی‌زبان تصویری تقلبی از بدنه‌ی پشت گوشی آیفون را به نمایش گذاشته بود که حرف و حدیث‌های بسیاری را به همراه داشت.

برایان وایت تحلیلگر بازار نیز اخیراً اعلام کرده است که می‌توان انتظار داشت اپل در اواخر بهار آینده مدل 5S گوشی آیفون خود را رونمایی کند که «دارای ابعاد بزرگ‌تر نمایشگر و رنگ‌بندی‌های گوناگون» و جذاب باشد؛ درست همان رویکردی که آنها برای پخش کننده‌ی آی‌پاد تاچ خود پیشه کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات