رایانه‌های جدید ایسوس به همراه فناوری کنترل حرکتی شرکت Leap Motion ارائه خواهند شد

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
شرکت لیپ موشن، با صرف هزینه‌ای معادل ۳۰ میلیون دلار در صدد ساخت مدل‌های کاربردی فناوری‌های خود است. این شرکت، پس از تولید یک سیستم تشخیص حرکت، مشابه کینکت مخصوص رایانه‌ها، در میانه سال ۲۰۱۲، حالا وعده ساخت محصولی را داده که با وجود اینکه هنوز به مرحله تولید نرسیده اما می‌تواند نظر علاقمندان به این نوع فناوری‌ها را به خود جذب کند. لطفاً با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هفته گذشته، لیپ موشن، آغاز همکاری‌ها با ایسوس را اعلام کرد که براساس آن کاربران می‌توانند در ماه‌های آینده با خرید برخی از محصولات ایسوس نظیر نوت‌بوک‌ها و رایانه‌های رومیزی بسته‌ نرم‌افزاری فناوری کنترل حرکت این شرکت را نیز به همراه آن دریافت کنند.

لیپ موشن، همچنان پیش‌فروش محصولات کنترل حرکتی خود را ادامه می‌دهد، ولی حالا، روش دیگری نیز اضافه شده و شما می‌توانید با خرید لپ‌تاپ و شاید در آینده تبلت و تلفن هوشمند، یکی از محصولات این شرکت را انتخاب کنید.

علاوه بر این نرم‌افزار، فروشگاه لیپ موشن، به صورت پیش نصب (Pre-Installed) روی رایانه‌های شرکت ایسوس قرار می‌گیرد و ازآنجاکه فروش محصولات ایسوس بین‌المللی هستند، این کار به صورت غیر رسمی، عرضه بین‌المللی محصولات لیپ موشن نیز محسوب می‌شود.

محصولات سخت‌افزاری سازگار با فناوری‌های لیپ موشن زیاد هستند و این اولین گام آن‌ها در زمینه ثبت سفارش‌های آنلاین مشتریان بین‌المللی است. این شرکت در مرحله دوم افزایش سرمایه، برای افزایش تولیدات خود، ۳۰ میلیون دلار به بودجه خود اضافه کرده‌ است. لیپ در حال حاضر ۱۲ هزار واحد از محصولات خود را برای توسعه‌دهندگان ارسال کرده است، اما بیش از نیمی از کسانی که این محصولات را خریداری کرده‌اند، آن را بدون بسته‌بندی نهایی دریافت کرده‌اند.

تعداد نهایی و دقیق محصولاتی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت نامشخص است اما مایکل باک‌والد (Michael Buckwald)، مدیرعامل لیپ موشن، انتظار عددی در حدود صدها هزار را دارد که با نهایی شدن فروش در کنار محصولات ایسوس و سایر تولیدکنندگان، رسیدن به رقم میلیون‌ها دستگاه نیز ممکن است.

باک‌والد می‌گوید: «ما در حال حاضر از ۱۰۰ درصد ظرفیت کارخانه استفاده می‌کنیم». این حجم، امتیازهای زیادی را برای لیپ در پذیرش و استقبال به‌دنبال خواهد داشت. این کار به همراه عرضه فروشگاه لیپ، برای توسعه‌دهندگان، به معنی وجود مشتریان زیادی است که هرچیزی را که توسعه‌دهندگان تولید می‌کنند، خواهند دید. در عین حال وجود مجموعه‌ای از توسعه‌دهندگان، به این معنی است که لیپ موشن، پس از انتشار و اجرایی کردن اپ استور خود، باید اپلیکیشن‌های بیشتر و بهتری در آن معرفی کند، که به نوبه خود باعث می‌شود مشتریان بیشتر به خرید محصولات تمایل پیدا کنند. این‌ موارد، امیدها و انتظاراتی هستند که هر پلتفرم نوظهوری به آن‌ها می‌اندیشد ولی در این مورد خاص حمایت یک شرکت سخت‌افزاری معتبر در گام نخست، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

باید به آقای باک‌والد گفت که این اولین قدم در مسیر فروش محصولات شما در کنار محصولات دیگر است. محصولی که پتانسیل ادغام شدن در محصولاتی نظیر تبلت‌ها و سیستم‌های هدایت خودرو را نیز دارد. باک‌والد، در توضیح محصولات، کم حرف بود، بااین‌حال به این مسئله اشاره کرد که محصولات فعلی لیپ موشن آنقدر کم‌حجم و کم‌مصرف هستند که بتوانند در دستگاه‌هایی با پردازنده‌های ARM که در دستگاه‌های تلفن‌همراه استفاده می‌شوند نیز به کار گرفته شوند.

باک‌والد در این باره گفت:

«یکی از ویژگی‌های لیپ، کم حجم بودن آن است. علاوه بر این مدل‌های تولیدی آنقدر تنوع دارند که می‌توانند برای هر نوع دستگاهی با هر اندازه‌ای مناسب باشند.»

شاید مایکروسافت، با معرفی این نوع از کنترل‌‌کننده‌های حرکتی در میان کاربران دنیای ایکس‌باکس، اولین شرکت فعال در این زمینه باشد، اما این لیپ‌ موشن است که رایانه‌های خانگی ردموندی‌ها را به این فناوری مجهز می‌کند.

نظر شما درباره این فناوری چیست؟ آینده فناوری‌های کنترل حرکت را در دنیای دیجتال چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات