آپتینا سنسورهای 8 مگاپیکسلی حرفه‌ای با نرخ 60 فریم بر ثانیه را برای گوشی‌های همراه و دوربین‌های ورزشی ارائه نمود

شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی آپتینا دو مدل سنسور جدید 8 مگاپیکسلی ارائه نموده که قرار است در گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرند. AR0835 این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان با استفاده از دوربین گوشی هوشمند ویدئوهای 8 مگاپیکسلی 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه یا ویدئوی 720p با نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط کرد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های ورزشی با ویدئوهای سرعت بالا گره خورده‌اند. حتی دستگاه‌هایی چون HTC One X این ویژگی را به یکی از رموز موفقیت در فروش تبدیل کرده‌اند. اما با تمام این اوصاف همه آنها مجبورند تا از سنسور بزرگ‌تری استفاده کنند و فریم ثبت شده را ببُرند تا به کیفیت و عمق تصویر مطلوب برسند. سنسورهای جدید AR0835 و AR0835HS کمپانی Aptina می‌توانند کلید حل این مشکل باشند.

این سنسورهای ۸ مگاپیکسلی می‌توانند بدون دغدغه تصاویر عریض به اندازه سنسور را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ثبت نمایند. حتی می‌توانند با فریم‌های 6 مگاپیکسلی ویدئوی HD را Oversampling نمایند. نتیجه کار، کیفیت فوق‌العاده و ویدئوهایی در سطح حرفه‌ای و زاویه دید بسیار مناسب خواهد بود که البته هزینه آن بسیار پایین‌تر از دوربین‌های حرفه‌ای است.

همچنین هر دوی این سنسورها می‌توانند با ترکیب پیکسل‌ها ویدئوی 720p با نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط نمایند. آپتینا مدل AR0835HS که روی دوربین‌های ورزشی تمرکز دارد را تا سه‌ماهه اول 2013 ارائه نخواهد کرد، ولی هم‌اکنون شروع به تولید انبوه مدل مخصوص گوشی هوشمند (AR0835) نموده است. با این اوصاف باید به زودی شاهد استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند برتر بازار باشیم تا بتوانیم با گوشی که در جیبمان داریم ویدئوهایی فوق‌العاده باکیفیت‌تری ضبط نماییم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات