فیل اسپنسر می‌گوید متاورس شبیه یک بازی ویدیویی ضعیف است

پنج‌شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً مدیرعامل واحد بازی مایکروسافت علاقه‌ی چندانی به متاورس ندارد و این فضا را باعنوان یک بازی ویدیویی ضعیف توصیف می‌کند.
تبلیغات

فیل اسپنسر، مدیرعامل واحد بازی مایکروسافت، دیدگاه خود را درمورد متاورس بیان کرده است. هنگامی‌که در کنفرانس وال‌استریت ژورنال از اسپنسر درمورد تعریف متاورس سؤال شد، وی این فضا را به‌عنوان یک بازی ویدیویی ضعیف توصیف کرد.

فیسبوک سال گذشته نام خود را به متا تغییر داد تا با تمرکز بیشتر بر متاورس به فعالیت در این حوزه ادامه دهد. این شرکت می‌گوید متاورس به مکانی تبدیل خواهد شد که نه‌تنها می‌توانید در آن با دوستان خود معاشرت کنید، بلکه قادر خواهید بود با همکاران کار کنید. به‌نظر می‌رسد اسپنسر لزوماً به جنبه‌ی کاری متاورس موافق نیست. او در کنفرانس وال‌استریت ژورنال گفت:

سازندگان بازی‌های ویدیویی توانایی شگفت‌انگیزی برای ساخت جهان‌های قانع‌کننده‌ای دارند که تمایل داریم زمان زیادی در آن‌ها صرف کنیم. ازنظر من، ساختن متاورسی که شبیه اتاق جلسه باشد، جایی نیست که بخواهم زمان بیشتری را در آن حضور داشته باشم.

اسپنسر تنها کسی نبود که در جریان کنفرانس وال‌استریت ژورنال با ایده‌ی متاورس مخالفت کرد. ایوان اشپیگل، مدیرامل اسنپ نیز متاورس را زندگی در رایانه توصیف کرد و گفت:

زندگی در رایانه، آخرین کاری است که تمایل دارم پس از پایان یک روز طولانی کاری در خانه انجام دهم.

گرگ جوسیاک، معاون بازاریابی اپل نیز اعلام کرد که هرگز از متاورس استفاده نخواهد کرد. باب چاپک، مدیرعامل دیزینی گفت که این شرکت تمایل دارد از کلمه‌ی متاورس استفاده نکند زیرا این حوزه برای شرکت متبوعش یک اصطلاح بزرگ و گسترده است.

به‌نوشته‌ی ورج، متا دلیل قانع‌کننده‌ای مبنی‌بر این‌که دنیای واقعیت مجازی این شرکت ارزش صرف زمان و حضور افراد را دارد ارائه نکرده است. حتی کارمندان متا تمایل زیادی به استفاده از Horizon Worlds ندارند و یادداشت‌های گسترده‌ی مارک زاکربرگ نیز باعث نشده است مردم برای خرید هدست‌های واقعیت مجازی بیشتر ترغیب شوند.

با وجود اظهارات اسپنسر، وی احساس می‌کند که مفهوم متاورس تغییر خواهد کرد. او دربخشی از توضیحات خود گفت:

این‌که می‌گویم متاورس شبیه یک بازی ویدیویی ضعیف است، کمی حالت طنز دارد. من فقط فکر می‌کنم که برای ورود به این حوزه هنوز خیلی زود است.

اسپنسر احساس می‌کند که متاورس با گذشت زمان درنهایت شباهت بیشتری به بازی‌های ویدیویی پیدا خواهد کرد. مایکروسافت قبلاً توضیحاتی درمورد اهداف خود برای متاورس ارائه داده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد بلوک‌های موردنیاز برای ساخت متاورس این شرکت را فراهم می‌کند. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در جریان سخنرانی اصلی خود در کنفرانس متا Connect، درباره‌ی نحوه‌ی همکاری شرکت متبوعش و متا برای ارائه‌ی ویندوز، پلتفرم Teams و ایکس‌باکس در فضای واقعیت مجازی صحبت کرد.

به‌نطر نمی‌رسد همه‌ی کاربران زمان زیادی از روز خود را با هدست‌های واقعیت مجازی سپری کنند، اما اگر بخواهیم حدس بزنیم، متا احتمالاً از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بازی‌سازی ازجمله مایکروسافت کمک می‌گیرد تا ایده‌های متاورسی خود را بهبود دهد تا افراد تمایل بیشتری برای حضور در این فضا داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات