گوگل قابلیت نمای فراگیر در سرویس نقشه‌های گوگل را رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در رویداد I/O 2022 از پیشرفت‌های جدیدش برای سرویس نقشه‌های خود خبر داد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، نمای فراگیر (Immersive View) جدید از شهرهای منتخب و امکان استفاده از نمای واقعیت مجازی در برنامه‌های شخص‌ ثالث است.
تبلیغات

گوگل از سال‌ها قبل قابلیت نمای خیابان را در سرویس نقشه‌های خود ارائه داده است که روشی مفید برای گشت‌وگذار از نواحی مختلف جهان بدون نیاز به بازدید حضوری از آن‌‌جا محسوب می‌شود. این شرکت پس از سال‌ها تجربه در این زمینه، نمای خیابان و عکس‌های هوایی را باهم ادغام کرده است تا مدل دیجیتالی باکیفیتی را با عنوان «نمای فراگیر» ایجاد کند.

به‌گزارش 9to5Google، نمای فراگیر Google Maps، مناظر زیبا، مکان‌های دیدنی، نماهایی از برخی ساختمان‌ها و... را باهم ترکیب می‌کند و حتی می‌توانید مناظر متناوب از مناطق خاص ازجمله شب یا شرایط آب‌وهوایی مختلف آن را مشاهده کنید.

نمای فراگیر نقشه های گوگل

نمای فراگیر با قابلیت‌های مفیدی مثل نشانگرهای ترافیک که از قبل در سرویس نقشه‌های گوگل وجود دارد، ترکیب شده و همه‌ی آن‌ها در این سرویس در گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیگر دردسترس است. درحال‌حاضر، تنها محدودیت این سرویس تعداد محدود شهرهایی است که از آن پشتیبانی می‌کند. این شهرها فعلاً شامل لس‌آنجلس، لندن، نیویورک، سان‌فرانسیسکو و توکیو است.

در همین‌ حال، هنگام بازدید از یک شهر، نمای زنده‌ی مبتنی‌بر واقعیت افزوده نقشه‌های گوگل روشی مفید برای مشاهده‌ی مکان‌های دیدنی یا پیداکردن مکان‌هایی است که به‌دنبال آن هستید. گوگل اکنون امکان Live View را ازطریق پلتفرم ARCore Geopatial API برای برنامه‌های بیشتری دردسترس قرار داده است.

شایان ذکر است درحال‌حاضر برخی از برنامه‌ها از APIهای جدید گوگل برای ایجاد تجربیات کاربری لذت‌بخش استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات