OmniTouch: فناوری که هر‌سطحی را به یک صفحه‌ لمسی تبدیل ‌می‌کند

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
دنیایی را تصور‌کنید که در آن هر سطحی از کف دست شما گرفته تا لباس یا میز کارتان تبدیل به یک رابط‌کاربری لمسی شده و به این‌ترتیب خواهید‌ توانست بدون بیرون آوردن گوشی هوشمند خود از جیبتان با آن ارتباط برقرار کرده و به راحتی فعالیت‌های مدّ نظرتان را انجام دهید. این چشم‌انداز یک فناوری نوین مشابه کینکت‌ است که OmniTouch نام دارد، با زومیت همراه شوید تا شما را از قابلیت‌های این فناوری آگاه کنیم.
تبلیغات

OmniTouch یک سیستم پوشیدنی است که هر سطحی را با گجت هوشمند شما مرتبط می‌سازد، شاید ابتدایی‌ترین جنبه‌ی این فناوری این باشد که کاربر دیگر احتیاجی به ایستادن در هنگام کار با گجت خود ندارد و می‌تواند به راحتی و در حال حرکت و در ضمن بدون هیچ کالیبراسیون خاصی از هر سطح خارجی به عنوان یک رابط کاربری استفاده‌ نماید. در ضمن این سیستم به طور خاص برای فضاهای سه بعدی طراحی شده است و الزامی‌ندارد که سطح مورد استفاده صاف و صیقلی باشد بلکه کاربر می‌تواند از دست خود یا حتی یک تنه ی درخت نیز به عنوان صفحه لمسی استفاده‌کند.

این فناوری جدید که از یک دوربین Shoulder-mounted Depth و یک پیکو پروژکتور تشکیل شده است توسط محققان شرکت مایکروسافت در حال توسعه بوده و رقیبی قدرتمند برای مدلهای قبلی است، مدل هایی که تنها بر روی پوست قابل استفاده‌ بودند. یک پژوهش در استفاده از OmniTouch نشان داده‌است که استفاده از این فناوری لمسی تا حد بسیار زیادی از نظر عملکرد کشیدن (Dragging) و همچنین میزان حساسیت، به صفحه‌های لمسی معمول نزدیک است.

این گجت دو قسمتی علاوه بر اینها انعطاف‌پذیری کاربر را در اجرای برنامه‌های تبلت یا گوشی هوشمند وی بالا می‌برد به طوری که کاربر قادر خواهد‌ بود با استفاده از OmniTouch سایز مورد نظر خود را برای پخش تصاویر از طریق پیکو پروژکتور انتخاب نماید. علاوه بر این OmniTouch خود قابلیت تنظیم خودکار صفحه نمایش را داراست پس احتیاجی نیست کاربر هر بار تنظیماتی جدید را برای تعدیل تصویر پخش شده با هر سطح جدید به اجرا بگذارد.

شاید در میان این همه نقاط قوت تنها جنبه ناخوشایند این فناوری پروژکتور و دوربینی باشد که مانند یک طوطی بر روی شانه کاربر نصب می‌شود که البته مایکروسافت گفته در نمونه‌های آتی سایز این دو بخش اساسی را بسیار کوچک و شاید به‌ اندازه یک قوطی کبریت کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات