تلفن 8 هسته‌ای ZTE سال آینده وارد بازار می‌شود

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که ZTE کمپانی تولید کننده چینی که به تازگی HTC را پشت سر گذاشت و در جایگاه چهارم بزرگترین تولید کننده تلفن هوشمند در جهان قرار گرفت، قصد دارد تا یک تلفن 8 هسته‌ای را در سال 2013 وارد بازار کند. ظاهرا ZTE قصد دارد تا این تفکر که چینی‌ها فقط تلفن‌های ارزان قیمت یا متوسط تولید می‌کنند را تغییر دهد و با یک ابر تلفن وارد رقابت در بازارهای جهانی شود. در ادامه توضیحات بیشتر در مورد تلفن 8 هسته‌ای ZTE که احتمالا با نام ZTE Apache وارد بازار خواهد شد را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

یک خبرگزاری چینی گزارش کرده که آپاچی تلفن 8 هسته‌ای ZTE در سال 2013 وارد بازار خواهد شد. تراشه 8 هسته‌ای این تلفن نه توسط انویدیا ساخته شده و نه کوالکام. براساس این گزارش پردازنده 8 هسته‌ای تلفن آپاچی توسط شرکت تایوانی Mediatek ساخته می‌شود. Mediatek تولید کننده مطرح نیمه‌هادی است که سیستم-روی-یک-چیپ‌های بسیاری برای تلویزیون‌های HDTV، حافظه‌های ذخیره سازی اپتیکال و محصولات صوتی و تصویری دیگر تولید می‌کند.

تراشه 8 هسته‌ای MediaTek که هنوز نام آن را نمی‌دانیم، براساس معماری ARM15 MT6599 طراحی شده و لیتوگرافی آن 28 نانومتری است.

براساس این گزارش، تلفن آپاچی ZTE علاوه بر پردازنده 8 هسته‌ای دارای یک نمایشگر 1080p و دوربین 13 مگاپیکسلی نیز خواهد بود و نسخه‌های مختلف آن از شبکه 3G و LTE 4G پشتیبانی خواهد کرد.

اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، و تلفن آپاچی در سال آینده وارد بازار شود، دو شرکت ZTE و Mediatek بیش از پیش خود را مطرح نموده و احتمالا حضور پررنگ‌تری در بازارهای خارجی خواهند یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات