اپل به دنبال جایگزین سامسونگ برای تامین باتری‌های مورد نیاز آیپد و مک‌بوک

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
گویا سریال دعوای حقوقی اپل و سامسونگ تمامی ندارد و قرار است هر روز اپیزود جدیدی از این سریال طولانی را شاهد باشیم. از کمپانی اپل خبر می‌رسد که این شرکت، تولیدکنندگان باتری‌های آیپد و مک‌بوک‌ خود را تغییر داده است. پیش از این سامسونگ تولید کننده اصلی باتری دستگاه‌های اپل بود اما گویا این شرکت کره‌ای دیگر باتری‌های محصولات اپل را تولید نخواهد کرد.
تبلیغات

اپل قرار است از این به بعد به جای باتری‌های سامسونگ از باتری‌های دو شرکت چینی Amperex Technology Limited و Tianjin Lishen Battery استفاده کند.به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد فاصله بین خود و سامسونگ را به عنوان دو رقیب در زمینه مسائل پتنتی، بیشتر کند. پیش از این نیز اپل برای تولید صفحه نمایش آیپد مینی ال‌جی، شارپ و ژاپن دیسپلی را به سامسونگ، که صفحه نمایش آیپد بزرگ‌تر را تولید می‌کرد، ترجیح داد.

در عین حال، تک‌کرانچ اعلام کرده که اخیرا تیم کوک، مدیرعامل اپل، در کنفرانس فصلی خود به این موضوع اشاره کرده است که سامسونگ یکی از مهمترین تولیدکنندگان قطعات اپل است و حداقل تا آینده‌ای نزدیک باقی خواهد ماند. اما شایعات همچنان از وخیم‌تر شدن روابط این دو شریک تجاری خبر می‌دهند.

متاسفانه با توجه به افزایش رقابت بین این دو شرکت در زمینه تولید و فروش گوشی‌های هوشمند، بعید به نظر می‌رسد که رابطه طولانی این دو شریک پایان دوری داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات