قدر این فناوری ها را بدانیم!

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
سیر تکامل جوامع انسانی ارتباط تنگاتنگی با فناوری که خود در این سیر بوجود آمده، دارد. انسان ها از عصر حجر به عصر برنز حرکت کردند و پس از آن به ترتیب از اعصار آهن و صنعتی گذر کردند تا به «عصر سیلیکون» (زمانه ای که در آن زندگی می کنیم) برسند. ما تغییرات بزرگی در نوآوری های تکنولوژیک دیده ام، از لوله‌کشی داخلی ساختمان گرفته تا صنایع چاپ، از تلفن گرفته تا کامپیوترهای شخصی. با ارزیابی تاریخ جهان، درمی یابیم که فناوری های بسیاری وجود دارند که باید قدردان و سپاسگزار آنها بود.
تبلیغات

در این مقاله ما می خواهیم 3 نوع از تکنولوژی‌هایی که باعث افزایش بهبود کیفیت زندگی شده‌اند را برای شما برشمریم، از تکنولوژی‌های بزرگی که اساس و ساختار زندگی ما را تغییر داده‌اند و آنهایی که تاثیرات کوچکی روی زندگی ما داشته‌اند.

صفحات نمایش لمسی

عوامل متعددی دست به دست هم دادند تا عصر جدید تلفن های همراه با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بوجود آیند. شکی نیست که صفحات چند لمسی خازنی طبیعت تعامل انسان با کامپیوتر را تغییر دادند و ما را به عصر رایانش فعلی هدایت کردند.

بدون حرکت در راستای تکامل صفحات لمسی از تک‌لمسی ها به چند‌لمسی‌ها، ما دیگر آیفون ها، تلفن‌های اندرویدی، ویندوزفون‌ها، آیپد‌ها و دیگر وسائل تاثیرگذار را نداشتیم. رابط کاربری صفحات لمسی تسریع کننده در رخداد انقلابی بزرگ در دنیای تلفن های همراه بود و باعث الهام بخشیدن به اپلیکیشن ها و کمپانی های بی شماری بود که از آنها منتفع شدند.

thank-you-technology-1

رایانش ابری فراگیر

یکی دیگر از عواملی که باعث گسترش عصر تلفن های همراه شد، گسترش و دسترسی به رایانش ابری است. تلفن های هوشمند و تبلت های ما کامپیوترهای کوچکی هستند که با وجود قدرت بالا، اگر تکیه بر حافظه داخلی و پردازش خود داشته باشند، از مفید بودن آنها کاسته خواهد شد. به دنیای رایانش ابری وارد شوید، به جایی که محاسبات پیچیده، دسته بندی داده ها و اطلاعات می‌تواند توسط سرورهای راه دور انجام شده و سپس از طریق شبکه سلولی و یا شبکه اینترنت بی‌سیم، به تلفن‌های هوشمند متصل شود. می‌توان گفت که رایانش ابری، ستون فقرات دنیای تلفن‌های همراه و دیگر سرویس های محبوب و اپلیکیشن‌هایی است که بدون وجود این فناوری استفاده از آنها غیر ممکن بود.

همچنین رایانش ابری سبک و سیاق تجارت شرکت های آی‌تی و دپارتمان‌های فناوری اطلاعات را تغییر می دهد. با وجود فضاهای ابری دیگر نیاز به پایگاه‌های داده عظیم برای اعطا یک سری سرور اختصاصی کاهش یافته است. کلاود کامپیوتینگ یا همان رایانش ابری بیشتر از هر صنعت دیگری، نحوه عملکرد دنیای فناوری اطلاعات را تغییر داده است.

این فناوری باعث شده مردم اطلاعات خود را بر روی فضاهای ابری ذخیره کنند، اطلاعاتی همچون یادداشت ها، صداهای ضبط شده، ویدئوها و قطعات موسیقی. اورنوت (Evernote) بدون حافظه‌های ابری هیچوقت وجود نمی داشت. استفاده از اسپاتیفای (Spotify)، نت‌فلیکس (Netflix)، هولو (Hulu) و سیستم درخواستی ویدئوی آمازون بدون وجود فضاهای ابری امکان‌پذیر نبودند. در واقع اگر خوب به این صنعت نگاه کنیم، باید بسیار قدران آن باشیم.

thank-you-technology-2

تکامل بلند مدت ارتباطات موبایل یا نسل چهارم

ظهور ارتباطات فوق پرسرعت یکی دیگر از عوامل پیشرفت درصنایع موبایل بشمار می رود. «ال تی ای» (LTE) مخفف عبارت Long Term Evolution و به معنای «تکامل در بلند مدت» است. این تکامل اشاره به افزایش دریافت و ارسال داده در نسل سوم ارتباطات تلفنی 3G دارد.

ال تی ای را باید بسیار ارج نهاد. چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه درحال حاضر سرویس های مربوط به این شبکه را ارائه می دهند. همچنین دیگر اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در سرتاسر دنیا طرح راه‌اندازی آن را در دست اجرا دارند. برای اکثر دارندگان تلفن‌های هوشمند در ایالات متحده استفاده از ال‌تی‌ای بزودی اتفاق خواهد افتاد.

ال‌تی‌ای به ما اجازه می دهد از اپلیکیشن هایی که بخوبی روی 3G یا دیگر شبکه های موبایلی اجرا نمی شوند، براحتی استفاده کنیم. این شبکه ارتباطات را آسان‌تر میسر می کند و همیشه می تواند سرعتی را برای شما به ارمغان بیاورد که از WiFi خانه شما هم سرعت بیشتری داشته باشد. بهترین مزیت این ارتباط آن است که این شبکه می تواند فراگیر باشد و یک پوشش همگانی و گسترده داشته باشد. دیگر این که می توان با ال‌تی‌ای همیشه به اینترنت با سرعت بیشتری متصل بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات