سامسونگ اولین گوشی رول‌شدنی خود را سال ۲۰۲۱ عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ، یکی از پیش‌گامان ایده‌ی گوشی‌های رول‌شدنی، اولین گوشی خود با این فرم‌فاکتور را سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ از اولین شرکت‌هایی بود که از فرم‌فاکتور گوشی‌های رول‌شدنی استقبال کرد؛ اما برای این ایده‌ی انقلابی، نیم‌نگاهی هم به ایده‌های خلاقانه دیگر مانند فرم‌فاکتور نمایشگر رول‌‌شدنی و طراحی گوشی‌های تاشدنی هم انداخته است.

باتوجه‌به اینکه فناوری گوشی‌های تاشو درحال‌حاضر وجود دارد، این‌طور به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تلاش کند تا شرکتی باشد که تولید اولین گوشی دنیا با نمایشگر رول‌شدنی را به‌نام خود ثبت می‌کند. هنوز زمان دقیق معرفی و عرضه‌ی این گوشی به بازار مشخص نیست؛ اما این اتفاق به احتمال فراوان در سال ۲۰۲۱ خواهد افتاد. البته این خبر شاید علاقه‌مندان و خریداران احتمالی این گوشی سامسونگ را شگفت‌زده نکرده باشد؛ چراکه دی گذشته و در رویداد CES، سامسونگ پشت درهای بسته و در جلسه‌ای خصوصی، گوشی هوشمند رول‌شدنی خود را به‌نمایش گذاشته بود و از آن زمان تا امروز، شایعات مختلفی درباره‌ی این گوشی رول‌شدنی شنیده می‌شود. درضمن این شرکت، خرداد سال گذشته پتنت گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش رول‌شدنی را نیز ثبت کرده است که به ما کمک می‌کند بتوانیم تصوری از طراحی و ظاهر این فرم‌فاکتور جدید داشته باشیم.

گوشی رول شدنی سامسونگ

البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی گوشی‌های هوشمند با نمایشگر رول‌شدنی کار می‌کند و ال‌جی هم در این رقابت تنگاتنگ حضور دارد و با ثبت چندین پتنت مشابه از گوشی‌های رول‌شدنی، سعی می‌کند اولین شرکتی باشد که این ایده‌ی جذاب را به واقعیت تبدیل می‌کند. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که کدام‌یک از این دو رقیب هم‌وطن برنده‌ی این رقابت خواهد شد.

صرف‌نظر از اینکه سامسونگ یا ال‌جی یا هر شرکت دیگری بتواند اولین گوشی هوشمند رول‌شدنی دنیا را به بازار عرضه کند؛ این ایده به‌قدری خلاقانه و جذاب است که بتواند طیف گسترده‌ای از مخاطبان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان را شیفته‌ی خود کند و اگر چنین اتفاقی بدون مشکل خاصی بیفتد، احتمالا این فرم‌فاکتور جدید در آینده‌ی گوشی‌های هوشمند حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت و برای برندی که بتواند پیش‌گام این رقابت باشد، سود فراوانی به‌ارمغان همراه خواهد آورد. ناگفته نماند اگر ایده‌ی گوشی‌های رول‌شدنی به سرنوشت گوشی‌های تاشدنی مانند گلکسی فولد دچار شود، احتمالا با استقبال چندانی رو‌به‌رو نخواهد شد و این موضوع بر میزان فروش این گوشی‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، ایده‌ی گوشی رول‌شدنی قابلیت تبدیل به فرم‌فاکتور اصلی گوشی‌های هوشمند آینده را دارد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات