فوجیتسو از فناوری تشخیص سه بعدی اشیاء برای رادار خودروها خبر داد

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
باوجود آنکه می‌توان اکثر خودروهای گران قیمت و لوکس دنیا را با سیستم هشدار تصادف سفارش داد - سیستمی که به کمک یک رادار یا یک سنسور لیزری در جلوی خودرو ، اشیاء پیش روی شما را تشخیص داده و با نزدیک شدن به آنها، به شما هشدار می‌دهد - اما این سیستم‌ها هنوز آنطور که باید و شاید کامل و دقیق عمل نمی‌کنند. در همین راستا شرکت ژاپنی فوجیتسو، سیستم جامع و کامل خود را معرفی کرده است.
تبلیغات

مشکل اصلی سیستم‌های تشخیص سه بعدی اشیاء در خودروها عدم پوشش کامل فضای روبروی اتومبیل است. اما علاوه بر آن، یک مورد دیگر نیز وجود دارد که مربوط به عدم تشخیص دقیق و سه بعدی اشیاء می‌باشد.

حال بخش تولید و توسعه سنسور در فوجیتسو اعلام کرده که در حال کار برروی سنسور سه بعدی‌ به نام 3D Electronic Scan Millimeter Wave Radar (رادار موجی میلی‌متری اسکن سه بعدی) است که از فرکانس ۷۷ گیگاهرتز برای تشخیص اشیاء در سه بعد استفاده می‌کند. این سنسور قرار است، اشیاء موجود در بالا یا پایین را به صورت مطمئن‌تری تشخیص دهد. به عنوان مثال این سنسو قادر خواهد بود تا چراغ‌های راهنما یا اشیاء موجود برروی سطح جاده را تشخیص داده و به راننده خودرو در باره آنها هشدار دهد.

به این ترتیب نه چراغ‌ قرمز را رد خواهید کرد و نه لاستیک ماشین‌تان برروی سنگ‌های بزرگ افتاده برروی سطح جاده قرار خواهد گرفت. این سیستم قرار است اشیاء مختلف را از یکدیگر مجزا کند به عنوان مثال سنسو فوجیتسو، انسان را از موجودات دیگر یا اشیا و خودروهای موجود در جاده تشخیص می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات