اپل مجبور به تغییر بیانیه نادرست خود در مورد سامسونگ شد

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
دادگاه‌ بریتانیایی، 48 ساعت به اپل مهلت داده است تا بیانیه مربوط به نزاع این شرکت با سامسونگ بر سر ادعای نقض حقوق طراحی‌های اپل که روی وب‌سایت رسمی این شرکت منتشر شده بود را بازنویسی نموده و اطلاعات درست را ارائه کند. در 18 اکتبر برابر با 27 مهر، اپل وادار شد پیامی مبنی بر اعلام عدم نقض اختراع ثبت شده آیپد، توسط سامسونگ منتشر کند.
تبلیغات

اپل چندی پیش بیانه‌ای برروی وب‌سایت خود منتشر کرد که در آن اطلاعات نادرستی مبنی بر نقض اختراع‌های ثبت شده این شرکت توسط سامسونگ بودند، پس از آن سامسونگ به خاطر عدم انطباق بیانیه منتشر شده اپل با رای دادگاه، شکایت کرد. دادگاه هم با این قضیه موافقت کرده و دستور به حذف این بیانیه ظرف 24 ساعت داد. پس از آن هم باید یک بیانیه دوستانه از اپل در مورد این مسئله منتشر می‌شود.

آقای "مایکل بلوف" عضو شورای مصلحت اندیشی ملکه، که وکالت اپل را به عهده دارد، به دادگاه گفت که این کمپانی (اپل) فکر کرده که مطلب منتشر شده، با رای دادگاه انطباق دارد. او گفت: «این بیانیه برای گوشمالی دادن به سامسونگ نوشته نشده بود. این بیانیه برای عذرخواهی، نوشته نشده بود. تنها دلیل نوشتن این بیانیه، برطرف کردن عدم اطمینان تجاری سامسونگ بود.»

او از دادگاه مهلت 14 روزه برای جایگزینی این بیانیه درخواست کرد اما دادگاه آن را قاطعانه رد کرد.

قاضی "لانگ مور" به آقای بلوف گفت:

ما از اینکه شما نمی‌توانید نوشته فعلی وب‌سایت را حذف کرده و بلافاصله بیانیه مورد نظر ما را در وب‌سایت منتشر کنید، شگفت زده شده ایم.

"سر رابین جیکوب" می‌گوید:

من می‌خواهم دیداری با مدیر اپل داشته باشم و در رابطه با مشکل تکنیکی که با آن روبه‌رو شده اند ، از او یک سوگندنامه دریافت کنم.

اپل به خبرگزاری‌ها گفت که در این رابطه مایل به اظهار نظر نیست.

سامسونگ اما می‌گوید که نوشته اپل نادرست و گمراه کننده است، چرا که در آن اظهار نظرهایی در مورد قوانین و آرایی که در دادگاه های آلمان و آمریکا به نفع اپل صادر شده، اشاره می‌کند که ربطی به رای دادگاه بریتانیا ندارد.

یکی از وکلای سامسونگ در بیانیه‌ای که برای دادگاه نوشته بود، می‌نویسد:

این کار بازار گرمی بزرگی برای اپل به همراه خواهد داشت و باعث تداوم ضایع شدن حق سامسونگ برای کسب سهم بازار گلکسی تب‌ها خواهد شد. این کار باعث بوجودآمدن این فکر می‌شود که دادگاه های بریتانیا با دیگر دادگاه ها هماهنگ نیستند.»

این حکم بریتانیا در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم الاجراست.

دستور اخیر دادگاه بریتانیا آخرین نزاع از سری نزاع های جاری بین دو شرکت است.

اپل پیش از این، پرونده‌ای مبنی بر نقض حق ثبت طراحی اپل آیپد توسط تبلت گلکسی تب 10 سامسونگ را به دادگاه‌های بریتانیا عرضه کرده بود. اما در ماه جولای، قاضی "کالین بیرس" این ادعای اپل را نپذیرفت و درخواست آمریکایی ها برای ممنوعیت فروش محصولات سامسونگ در انگلستان را رد کرد.

اپل در این پرونده ناموفق بود و به او دستور داده شده تا یک اطلاعیه در این رابطه روی وبسایت خود، روزنامه‌ها و مجلات مبنی بر عدم نقض طراحی توسط سامسونگ منتشر کند.

هدف از این کار، طبق گفته دادگاه عذرخواهی اپل نیست. بلکه آنها با این کار می‌خواهند "عدم اطمینان تجاری" که برای محصولات سامسونگ بوجود آمده را از بین ببرند.

سر رابین می‌گوید:

مصرف کننده باید بتواند درست فکر کند. شاید او فکر کند که با خرید یکی از محصولات سامسونگ، کار غیر قانونی انجام داده است. اپل خود این تردید را بوجود آورده و خود او باید آن را از بین ببرد و اذعان کند که تصمیم دادگاه بر این اصل استوار بوده که این محصولات سامسونگ، طراحی ثبت شده اپل را نقض نکرده اند. اپل باید به اشتباه خود اقرار کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات