شرکت چینی BOE برای آیفون‌های آینده پنل‌ OLED تولید می‌کند

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت چینی BOE در سال ۲۰۲۱ به دومین عرضه‌کننده‌ی بزرگ صفحه‌نمایش OLED برای اپل تبدیل می‌شود.
تبلیغات

منابع خبری مدعی شده‌اند که شرکت چینی BOE تعداد ۴۵ میلیون پنل OLED را برای اپل و آیفون‌های این شرکت تولید و آماده کرده است و احتمالا کم‌کم به رقیبی جدی برای دو شرکت دیگر تأمین‌کننده‌ی پنل‌های صفحه‌نمایش اپل یعنی ال‌جی و سامسونگ تبدیل می‌شود.

طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد صفحات OLED را امسال به شرکت چینی BOE سفارش دهد اما مشخص نیست که آیا این پنل‌ها را در صفحه‌نمایش گوشی آیفون ۱۲ مورداستفاده قرار می‌دهد یا خیر.

رسانه‌های کره جنوبی مدعی شده‌اند که شرکت BOE به‌زودی به دومین عرضه‌کننده‌ی بزرگ صفحه‌نمایش OLED برای آیفون تبدیل می‌شود. این نشریه ادعا کرده، سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنل‌های صفحه‌نمایش برای اپل خواهد بود و ال‌جی جایگاه خود را با ورود این تازه‌وارد چینی از دست‌ داده و به سومین تولیدکننده‌ی صفحه‌نمایش OLED تبدیل می‌شود.

ایفون 10

علاوه بر سامسونگ و ال‌جی، هواوی نیز اقدام به تولید و تأمین پنل‌های صفحه‌نمایش OLED کرده و ورود یک شرکت چینی جدید به این عرصه می‌تواند جایگاه کره‌ای‌ها را با چالش روبه‌رو کند.

نکته جالب‌توجه درباره تأمین‌کنندگان صفحه‌نمایش آیفون‌های اپل این است که اپل پیش‌ازاین تنها با سامسونگ برای تولید نمایشگرهای OLED همکاری داشته اما برای جلوگیری از وابستگی به یک تولیدکننده در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفته تا با شرکت LG Display نیز همکاری کند.

هرچند هنوز قرارداد رسمی مابین شرکت چینی BOE و اپل برای تولید نمایشگرهای OLED آیفون‌های آینده منتشر نشده است اما به‌نظر می‌رسد که اپل برای آیفون ۱۲ خود نیاز به تأمین‌کنندگانی جدید و با هزینه‌های کم‌تر دارد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات