پاسخ مایکروسافت به تیم کوک: دستگاه‌های ویندوز ۸ می‌توانند ارزان‌تر از آیپد مینی باشند

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
بعد از گفته‌های تیم کوک، مدیر عامل اپل در رابطه با گیج‌کننده بودن سرفیس RT برای مشتریان، حال نوبت به مدیر بخش ویندوز مایکروسافت رسیده است که پاسخ دهد. این سبک از اظهار نظرها قبلا نیز بارها به چشم خورده و به نوعی یک جنگ روانی و تبلیغاتی است. خیلی از مدیران از سخنان خود پشیمان شدند (شاید به همین خاطر استیو بالمر دیگر در مورد رقبا نظر منتشر نمی‌کند) و بسیاری از گفتن نظر خود سود تبلیغاتی برده‌اند. با زومیت همراه باشید تا با جزییات سخنان Sinofsky، مدیر بخش ویندوز مایکروسافت در مورد آیپد مینی آشنا شوید.
تبلیغات

در یک مصاحبه با خبرگزاری AllthingsD، مدیر بخش ویندوز مایکروسافت، Steven Sinofsky ‌تردید خود را در مورد آیپد مینی اپل اعلام کرد و گفت که این محصول از دید قیمتی نمی‌تواند گزینه مناسبی درمقابل ویندوز ۸ باشد. به گفته او این تبلت تنها بازسازی تبلت‌های ۷ اینچی است و با قیمت ۳۲۹ دلار نمی‌تواند با دستگاه‌های ویندوز ۸، که حتی تا ۲۷۹ دلار هم قیمت دارند، مقایسه شود.

وی همچنین افزود که که اولترابوک‌های مجهز به سیستم لمسی نه‌تنها قیمت پایین‌تری از مک‌بوک‌ Air خواهند داشت بلکه کارایی بیشتری نیز ارائه خواهند نمود، و محصول اپل را به دلیل این کاستی‌ها یک محصول کم هزینه‌تر برای تولید خواند (البته او این کمتر بودن قیمت را در مهندسی این محصولات دانست و نه در صرفه‌جویی در کیفیت و کمیت قطعات).

این مدیر همیشه سعی داشته است که ویندوز RT را درمقابل آیپد کاربردی‌تر و مؤثر‌تر نشان دهد و به همین خاطر نیز نرم‌افزار آفیس را به صورت پیش‌فرض و رایگان روی این دسته از تبلت‌ها قرار داده است. با این‌ترفند رقابت را برای ویندوز ۸ نسخه RT که باید مستقیما با آیپد رقابت کند، راحت‌تر ساخته است. این مدیر همچنین با نظر تیم کوک درباره سرفیس کاملاً مخالف است و ویندوز را وسیله‌ای برای همه می‌خواند.

من به‌عنوان یک کاربر، یک مشتری و یک دوست‌دار تکنولوژی به این مدیران زحمت‌کش مانند تیم کوک و سینافسکی و حتی بالمر پیشنهاد می‌کنم که سرنوشت رقبا را پیش‌بینی نکنند، چراکه اگر خلاف آن اتفاق بیفتد، سال‌ها این گفته شما به‌عنوان یک اشتباه مضحک به رخ شما کشیده خواهد شد. زمانی اپل ویندوز را محصول خوبی نمی‌دانست و دیدیم که چه شد. روزگاری هم استیو بالمر آیفون را یک شوخی و اسباب بازی دانست و بازهم دیدیم که سرنوشت چه کار کرد.

به نظر من بهترین کار سکوت و دیدن اشکالات محصول ساخته خودشان است. ویندوز RT به دلیل کمبود اپلیکیشن و باگ‌های فراوان، بیش از هر زمانی نیاز به بهینه‌سازی و برطرف کردن ایرادات دارد. چراکه اگر اعتماد خریداران اولیه از ویندوز ۸ از میان برود کل زنجیره محصولات لطمه خواهد دید. مایکروسافت این بار دیگر نمی‌تواند اشتباه خود را با ویندوز ۹ برطرف کند. این موضوع برای شرکت‌های دیگر هم صادق است. اپل هم اگر هرچه زودتر به ایرادات اساسی خود نپردازد این فرصت را به گوگل و مایکروسافت داده است که تک تک مشتریان را به سمت خود بکشند.

نظر شما در مورد سخنان تیم کوک و استیون سینافسکی چیست؟ نظر کوک درست است یا سینافسکی یا شاید هیچکدام؟! گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات