بیل گیتس: ویندوز ۸ کلید ورود به دنیای جدید کامپیوترهای شخصی است

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
باید اعتراف کرد که ویندوز ۸، محصولی فوق‌العاده است. شخصاً آینده درخشانی برای آن متصورم. تنها اندکی زمان لازم است تا کاربران به این نتیجه برسند که این سیستم‌عامل، واقعاً محصولی عالی‌است. افراد زیادی درباره ویژگی‌های ویندوز ۸ سخن گفته‌اند. حالا بیل گیتس، موسس مایکروسافت و مدیرعامل سابق آن نیز دست به کار شده و از ویژگی‌های این محصول می‌گوید. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بیل‌ گیتس از بنیانگذارن و یکی از روسای فعلی مایکروسافت، اخیراً در نشستی با استیو کلایتون، ویراستار وبلاگ مایکروسافت، با موضوع ویندوز ۸، ویندوزفون ۸ و تبلت سرفیس شرکت نموده بود. جای تعجبی نبود که گیتس در مورد محصول جدید مایکروسافت بسیار خوش‌بین بود و استدلال کرد که:

ویندوز ۸، کلید رسیدن به جایی است که کامپیوترهای شخصی به سویش در حرکتند.

گیتس با اشاره به استیو بالمر، مدیرعامل فعلی مایکروسافت اشاره کرد که ویندوز ۸، محصولی حیاتی محسوب می‌شود که ویندوز را به سمت صفحات لمسی و مصرف کم انرژی سوق می‌دهد و حقیقتاً به کاربران بهترین محصول را برای تجربه تبلت‌ و پی‌سی ارائه می‌دهد.

در طول این مصاحبه، به این مسأله نیز پرداخته شد که چرا گیتس بر این عقیده است که رابط‌ کاربری طبیعی اهمیت دارد؟

چیزی که او در هنگام پاسخ به این مسأله بر روی آن تأکید می‌نمود این بود که کاربران می‌خواهند دسترسی راحتی به ایمیل‌ها و صفحات وب داشته باشند. او می‌گوید:

کاربران می‌خواهند کار با رابط کاربری جدید فوق‌العاده آسان بوده و قابلیت لمسی، بخشی مهم از آن باشد. در حالی که شرکت‌ها می‌خواهند، قابلیت لمسی بودن را بدون دادن ویژگی‌های مشابه موس و صفحه‌کلید به آن، داشته‌ باشند که در اغلب تنظیمات کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد.

بیل گیتس دباره ویندوز ۸ می‌گوید:

مایکروسافت می‌خواهد انواع ورودی‌های مختلف (گفتار، لمس، تصویر و...) را با یکدیگر ترکیب نموده و اطمینان حاصل کند که کاربران قادرند از همه آن‌ها در یک محصول استفاده کنند.

گیتس درباره تبلت سرفیس می‌گوید که روز و شب از آن استفاده می‌کند. وی ادامه می‌دهد که کاربران باید در فروشگاه‌ها سرفیس را امتحان کنند چرا که محصولی فوق‌العاده باورنکردنی است.

در مجموع واضح بود که این مصاحبه تا حدودی به صورت پرسش و پاسخ بوده و بحثی در آن رخ نخواهد داد (حتی در آن از گیتس سؤال نشد که پیش‌بینی کاربران را درباره ویندوز ۸ چگونه ارزیابی می‌کند)، با این حال بعد از مدت‌ها این نخستین بار بود که گیتس درباره تمام محصولات مایکروسافت سخن گفت.

نظر شما درباره محصولات مایکروسافت چیست؟ آینده تبلت سرفیس و سیستم‌عامل ویندوز ۸ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات