سامسونگ تامین نمایشگرهای مورد نیاز اپل را متوقف می‌کند

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
امروز یکی از مدیران سامسونگ به خبرگزاری کره‌ای گفته که از سال آینده به همکاری خود با اپل در زمینه تولید و تأمین نمایشگر پایان می‌دهد. براساس این گزارش دلیل این تصمیم سامسونگ،‌ سود بسیار کمی است که اپل برای تولیدکنندگان قطعات در نظر می‌گیرد. سامسونگ نقش کلیدی در تأمین LCD مورد نیاز اپل ایفا می‌کند و ظاهراً این ابرکمپانی کره‌ای هیچ نقشی در تولید نمایشگر آیپد مینی که فردا معرفی خواهد شد، ندارد.
تبلیغات

یکی از مدیران ارشد سامسونگ که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری The Korean Times گفته که سامسونگ از سال آینده تولید نمایشگر برای ابزارهای اپل را متوقف خواهد کرد. سامسونگ با دریافت سفارشات بزرگ از دیگر تولید‌کنندگان محصولات الکترونیکی مانند آمازون، ظرفیت خطوط تولید نمایشگر خود را پر می‌کند.

براساس گزارش DisplaySearch اپل بزرگ‌ترین مشتری سامسونگ در نیمه اول سال بوده است اما این شرکت از ابتدای سپتامبر سفارشات خود را به سامسونگ کاهش داده و در عوض تأمین نمایشگر مورد نیاز خود را به ال‌جی و شارپ سپرده است.

از طرفی قیمت‌گذاری آیپد اپل باعث شده تا سود سامسونگ روی نمایشگر کاهش یابد و ازآنجاکه سفارشات اپل نیز کاهش یافته، دیگر این رابطه کاری برای سامسونگ به اندازه کافی سودآور نیست.

اپل پیش از این جایگزین‌هایی برای تأمین حافظه‌های RAM و NAND مورد نیز خود پیدا کرده بود و درخواست‌های خود از سامسونگ را برای تأمین این قطعات کاهش داده بود.

اپل بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نمایشگر است و با عرضه آیپد مینی نیاز این شرکت به این قطعه کلیدی افزایش خواهد یافت. در همین راستا بعضی تصور می‌کردند با حذف سامسونگ، اپل برای تأمین نمایشگر مورد نیاز محصولات خود به مشکل جدی رو‌به‌رو می‌شود، اما گزارش‌ها حاکی از آنند که شارپ به‌شدت روی تولید نمایشگر تمرکز کرده و بخش بزرگی از نیاز اپل را تأمین کرده است. علاوه بر آن گزارشاتی مبنی بر همکاری سونی و اپل برای پایدار سازی تأمین موجودی نمایشگر اپل منتشر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات