احتمال معرفی نسخه جدید آیپد 3 به همراه پورت Lightning و مشخصات فنی جدید

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شاید استفاده از نام آیپد 3 برای نسل سوم آپید (New iPad) درست نباشد، اما به کار بردن عبارت: «نسخه جدید آیپد جدید» اصلا جالب نیست. به‌همین‌دلیل، ما از عبارت آیپد ۳ به جای آپید جدید (new iPad) استفاده می‌کنیم. براساس شایعات تازه، اپل قصد دارد، قانون یک ساله خود را بشکند و نسخه جدید از آیپد 9.7 اینچی خود را به همراه آیپد مینی معرفی کند. به احتمال زیاد تغییرات اعمال شده در آیپد ۳ جدید اساسی نخواهند بود و تنها برای یکپارچه شدن محصولات اپل با یکدیگر انجام خواهد شد، چراکه اپل همیشه در تمام محصولات خود از یک درگاه استفاده می‌کند و آیپد نیز باید خیلی زود به جمع پشتیبانان Lightning بپیوندد. البته شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، تغییرات در آیپد ۳ جدید تنها به پورت ختم نمی‌شود. با زومیت همراه باشید تا با جزییات این خبر آشنا شوید.
تبلیغات

بنا به گزارش وب‌سایت 9to5mac که منبع بسیاری از شایعات محصولات اپل است، این شرکت قصد انتشار نمونه تغییر یافته آیپد جدید 9.7 اینچی خود را دارد. به گفته منبع خبری این وب‌سایت، تبلت‌های جدید بازهم قیمت گذاری 499 دلار تا 699 دلار برای نسخه وای فای و 629 دلار تا 829 دلار برای نسخه شبکه نسل چهارم LTE را خواهند داشت. بنابراین حافظه ذخیره‌سازی (16 تا 64 گیگابایت) و قیمت تغییری نخواهد نمود.

این نسخه جدید تا حدی قوانین اپل را خواهد شکست، زیرا تنها 6 ماه از انتشار آیپد جدید می‌گذرد و این موضوع شاید تا حدی خریداران آیپد را نا امید کند. اما در عوض می‌تواند دوباره فروش این تبلت را برای تعطیلات کریسمس و برای مقابله با سرفیس قوت بخشد.

تغییرات ایجاد شده شامل قرار دادن پورت Lightning به جای پورت کلاسیک 30 سوزنه، پشتیبانی از شبکه نسل چهارم LTE جهانی همانند آیفون 5 است. همچنین این منبع خبری اضافه می‌کند که احتمال تغییرات جزئی در پردازنده، صفحه‌نمایش و باتری وجود دارد که هنوز جزییات آن مشخص نشده است.

به نظر من، این تغییر می‌تواند پاسخی به تحولات بازار تبلت باشد، از سویی امکان انتشار نکسوس 10 اینچی و از سوی دیگر سرفیس مایکروسافت در کنار طیف وسیعی از محصولات ویندوز 8 دیگر شرکت‌ها، فضای رقابتی بسیار داغی را ایجاد خواهد کرد که شاید آیپد را در حفظ سهم بازار خود دچار مشکلات شدید کند. درنتیجه اپل می‌تواند با تغییراتی مانند تغییر پردازنده به A6X و استفاده از صفحه‌نمایش IGZO و نازکتر و سبک تر کردن تبلت، دوباره جان تازه‌ای به آیپد ببخشد. این تغییرات باعث افزایش طول عمر باتری و عملکرد در کنار قابل‌حمل‌تر شدن آن خواهد شد و امکان رویارویی بهتری با تبلت‌های ویندوز 8 و نکسوس 10 را خواهد داشت. حال باید چند روزی صبر کرد و دید که آیا اپل چنین قصدی را دارد یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل باید به انتشار رقبای جدید پاسخ دهد یا قانون یک سال یک آیپد را دست نخورده باقی بگذارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات