موزیلا پس از رفع مشکل امنیتی، فایرفاکس ۱۶.۱ را منتشر کرد

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
چند روز پیش موزیلا نسخه ۱۶ فایرفاکس را منتشر کرد اما کمی بعد مشخص شد، یک حفره امنیتی در نسخه جدید این مرورگر وجود دارد که از طریق آن هکرها می‌توانند به اطلاعات شخصی کاربر شامل لیست وب‌سایت‌های بازدید شده، دسترسی پیدا کنند. بلافاصله پس از آن موزیلا نسخه ۱۶ را از روی سرور خود برداشت و از کاربران خواست تا نسخه ۱۶ را به نسخه ۱۵.۱ برگردانند. حالا نسخه ۱۶.۱ این مرورگر با رفع آن مشکل و اضافه شدن چند امکان تازه منتشر شده است.
تبلیغات

Michel Coates حفره امنیتی موجود در نسخه ۱۶ فایرفاکس را گزارش کرده بود و برای اثبات ادعای خود یک کد نمونه نیز ارائه نموده بود.

موزیلا اعلام کرده که خوشبختانه گزارشی از سوء استفاده از حفره امینتی موجود در نسخه ۱۶ اعلام نشده است. این مشکل در فایرفاکس اندروید نیز وجود داشت که با بروز شدن آن، مشکل نیز مرتفع شد.

به هر حال اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید هر چه زودتر، آن را به نسخه ۱۶.۱ بروز کنید. برای انجام این کار نیز تنها کافی است، برروی دکمه نارنجی رنگ فایرفاکس برروی گوشه چپ تصویر کلیک نموده و سپس گزینه About Firefox را از زیر منو Help انتخاب نمایید. اگر کمی برروی این صفحه صبر کنید عملیات بروز رسانی بصورت خودکار انجام می‌شود.

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس پشتیبانی بیشتری از HTLM5 و CSS 3 می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات