نتفلیکس به سرویس استریم ویدئویی اپل نمی‌پیوندد

یک‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود در رویداد ۵ فروردین‌ماه اپل، سرویس استریم ویدئویی جدید کوپرتینویی‌ها معرفی شود اما ظاهرا محصولات نتفلیکس در سرویس جدید استریم ویدئویی اپل قرار نخواهند گرفت.
تبلیغات

اپل اواخر سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرد که سال ۲۰۱۹ سرویس استریم ویدیویی را برای رقابت با نتفلیکس ارائه می‌کند. نتفلیکس را می‌توان بزرگ‌ترین سرویس استریم ویدیو در جهان لقب داد.

انتظار می‌رود اپل سرویس استریم ویدئویی خود را در رویداد ۵ فروردین معرفی کند. اما براساس اعلام رید هستینگز، مدیر ارشد اجرایی نتفلیکس، این شرکت قصد ندارد با برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های خود از سرویس استریم ویدئویی جدید اپل پشتیبانی کند. رید هستینگز در گفتگویی با خبرنگاران در دفتر شرکت در هالیوود اعلام کرد:

ترجیح می‌دهیم مشتریان‌ ما، ازطریق سرویس خودمان ویدئوها و فیلم‌ها را مشاهده کنند. قصد نداریم نتفلیکس را با سایر سرویس‌های استریم ویدئویی ادغام کنیم. 

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شده است، سرویس استریم ویدئویی اپل در رویداد ۵ فروردین برابر با ۲۵ ماه مارس معرفی می‌شود. اپل قصد دارد در رقابت با نتفلیکس و سایر شرکت‌هایی که سرویس‌هایی برای سرگرمی آنلاین ارائه می‌دهند، سرویس جدید خود را در دسترس کاربران قرار دهد. 

برخی منابع آگاه به موضوع، به خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که احتمالا سرویس استریم ویدئویی اپل از برنامه‌های شبکه‌های مختلفی از جمله شبکه‌ی اینترنتی Viacom، شرکت CBS، شرکت Lions Gate Entertainment Corp’s Starz و سایر شرکت‌های دیگر پشتیبانی خواهد کرد. همچنین کاربران می‌توانند ازطریق این سرویس جدید به محتوای استریم ویدئویی اختصاصی اپل دسترسی داشته باشند.

شرکت‌هایی همچون والت دیزنی و وارنر که تحت تملک اپراتور AT&T قرار دارد نیز برنامه‌هایی برای ارائه‌ی اشتراک در سرویس استریم ویدئویی اپل دارند. خبرنگار رویترزر از هیستینگز در مورد رقابت سرویس اپل با نتفلیکس سؤال کرد و وی پاسخ داد که شرکت نتفلیکس نگران رقابت با اپل نیست، بلکه می‌تواند چیزهای خوبی هم از آن‌ها یاد بگیرد. هستینگز اعلام کرد:

چنین شرکت‌هایی بسیار شگفت‌انگیز و بزرگ هستند. سرمایه‌‌ی زیادی دارند و تلاش‌ بسیاری برای دستیابی به موقعیت فعلی خود به‌انجام رسانده‌اند. چنین شرکت‌هایی توانسته‌اند عملکرد خوبی از خود به‌ نمایش بگذارند و گاهی به وضعیت آن‌ها حسادت می‌کنم. اید‌ه‌های بزرگی را دنبال می‌کنند و ما از برخی از این اید‌‌‌ه‌های الگوبرداری کرده و کمک گرفته‌ایم. اگر رقبای بزرگی در بازار وجود داشته باشد، شاهد رشد بهتری در این صنعت خواهیم بود.

هستینگز همچنین اعلام کرد که سرویس نتفلیکس نیز همانند سرویس سایر شرکت‌های فناوری ایالات متحده برای مدت زمانی طولانی در چین مسدود بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات