معرفی سنسور جدید یک اینچی از سوی Aptina : فیلمبرداری Full HD در 120 فریم در ثانیه

یک‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که کاربران زومیت می‌دانند، نیکون با دوربین‌های سری 1 به دنیای دوربین‌های بدون آینه وارد شد، و تولید کننده سنسور این دوربین‌های کوچک و پرسرعت شرکت Aptina بوده است. حال این تولید کننده سنسور دوربین، سنسور جدید خود را معرفی کرده که دارای قابلیت‌های بسیار جذابی همچون فیلمبرداری Full HD با 120 فریم در ثانیه است. چنین قابلیتی تا به حال در هیچ دوربین‌های عکاسی وجود نداشته است. با زومیت همراه باشید تا جزییات این خبر را مشاهده کنید.
تبلیغات

بعضی اوقات تامین‌کنندگان برنامه‌های آینده خود را ماه ها قبل از اجرا به همگان معرفی می‌نمایند. در این میان شرکت Aptina یکی از محصولات آینده خود را با نام AR1011HS معرفی کرد که یک سنسور یک اینچی (13 در 8 میلیمتر) است. از آنجایی که دوربین‌های سری 1 نیکون از این سنسورها استفاده می‌کنند، احتمالا نسخه جدیدی از این سری در راه است.

این سنسور CMOS همانند نسخه قبلی 10 مگاپیکسلی است ولی حساسیت بسیار بهتری در نور کم ارایه می‌دهد. برای آن که به سرعت این سنسور پی ببرید باید بگوییم که این قطعه اعجاب انگیز قادر است در رزولوشن کامل 10 مگاپیکسلی با سرعت 60 فریم در ثانیه عکس بگیرد که در نوع خود بی‌نظیر است. در رزولوشن Full HD با سرعت 120 فریم در ثانیه فیلم برداری می‌کند و حتی امکان فیلمبرداری 4K را نیز دارد. امکان دیگر آن Oversample کردن در حالت فیلمبرداری Full HD است که باعث خلق کیفیت واقعی در رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است.

سنسور جدید Aptina همانطور که انتظار می‌رود سریعتر، حساس‌تر و با کیفیت‌تر از گذشته به استقبال تولیدکنندگان دوربین خواهد رفت. در حال حاضر تنها سونی و نیکون از سنسور با این سایز در دوربین‌های عکاسی خود استفاده می‌نمایند که از میان این دو فقط نیکون از شرکت Aptina برای تامین سنسور مورد نیاز خود بهره می‌برد. سونی سنسور 1 اینچی فوق‌العاده 20 مگاپیکسلی دوربین RX100 را خود طراحی و تولید نموده است.

به گفته شرکت Aptina این سنسور از سه ماهه اول 2013 به تولید انبوه خواهد رسید. بنابراین اگر به فکر فیلمبرداری سریع و ایجاد تصاویر آهسته هستید، باید چند ماهی صبر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات