هواوی گوشی تاشدنی و مبتنی بر 5G معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با گذشت زمان و پیشرفت بسیار سریع فناوری و دستگاه‌های هوشمند، اکنون نسل آینده‌ی ارتباطات با نام 5G و صفحه‌نمایش‌های منعطف به‌تدریج در حال ورود به عرصه‌ی مصرف هستند.
تبلیغات

به گزارش خبرگزاری کره‌ای ET News، هواوی در مراسمی خصوصی، نسخه‌ی آزمایشی از نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاهی انعطاف‌پذیر مبتنی بر 5G را برای خدمات‌دهنده‌های ارتباطی کره‌ای رونمایی کرده است. همچنین یکی از مقامات ارشد دولت تایید کرده که Huawei در حال کار روی یک محصول انعطاف‌پذیر با پشتیبانی از نسل بعدی شبکه‌ی ارتباطی است.

خبرگزاری کره‌ای اعلام کرد که برنامه‌های این شرکت جهت معرفی این گوشی در MWC 2019 هدف‌گذاری شده است. با توجه به گزارش و تایید رسمی، دستگاه هواوی کاملا آماده است و این خبرگزاری از پیشرفته بودن محصول نام‌برده شگفت‌زده شده است.

تصویر نمونه‌ی اولیه منتشرشده توسط خبرگزاری کره‌ای 

زمانی که این گوشی 5G در حالت باز قرار بگیرد، اندازه‌ای در حدود هشت اینچ دارد و در حالت تاشده، پنج اینچ خواهد بود که اندکی بزرگ‌تر از نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ با اندازه‌ی ۷.۳ و ۴.۶ اینچی است. کارخانه‌ی سازنده‌ی نمایشگر این گوشی، BOE است که دفتر مرکزی آن در پکن واقع شده و مراکز تحقیق و توسعه‌ی متعددی در سراسر جهان دارد. پیش از این هم گفته شده بود که هواوی قصد دارد گوشی با نمایشگر انعطاف پذیر را پیش از سامسونگ عرضه کند.

اگرچه هواوی ایده‌ی خود را برای نمایندگان مخابرات و مقامات رسمی دولتی رونمایی کرده است، اما هیچ‌کدام از اعضای شعبه‌ی کره‌ این شرکت راهیابی این دستگاه به قفسه‌های خرده‌فروشی کره را تایید نکرده‌اند.

انعطاف پذیر/flexible

قدم آخر برای تبدیل شدن محصول هواوی به اولین گوشی منعطف مبتنی بر فناوری 5G، آزمایش سرعت نسل آتی شبکه‌های ارتباطی است؛ هنگامی که تجاری‌سازی 5G کامل شود و این نسل آماده‌ی بهره‌برداری باشد، هواوی دستگاه خود را رونمایی و روانه‌ی بازار می‌کند.

در حال حاضر تنها ایالات متحده آمادگی لازم را جهت انتقال به شبکه‌های جدید دارد؛ اما با توجه به ارتباط بین شرکت‌های چینی و مقامات کاخ سفید و اطلاعات به‌دست‌آمده، این دستگاه تاشدنی احتمالا در حدود نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ در اروپا به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات