قیمت تبلت‌های ویندوز ۸ اسوس به بیرون درز کرد: شروع قیمت از 599 دلار

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهمترین معیارهای موفقیت یک محصول قیمت‌گذاری مناسب است و استیو بالمر نیز همیشه روی این موضوع تاکید داشته که محصولات مبتنی بر ویندوز ۸ قیمت معقولی خواهند داشت. اما این‌طور که به نظر می‌رسد حتی شرکت اسوس که معمولا قیمت محصولاتش نسبت به کیفیت و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، مقرون به صرفه است، قیمت آن‌چنان پایینی برای محصولات ویندوز 8 خود تعیین نکرده است. با زومیت در ادامه مطلب همراه باشید تا جزئیات بیشتر را مشاهده کنید.
تبلیغات

تبلت‌های ویندوز 8 ماه‌ها است که مشخصاتشان تعیین شده ولی قیمت آنها هنوز معلوم نیست. مهمترین عامل آن نیز نبود دید روشن از حجم بازار این محصولات می‌باشد. اما در یک سند که به وب سایت ZDNet ارسال شده، قیمت‌هایی به چشم می‌خورد که زیاد به مزاج جیب خریداران خوش نخواهد آمد.

بر اساس این اسناد تبلت Asus Vivo Tab که از پردازنده اینتل اتم Z2760 استفاده می‌کند قیمتی معادل 799 دلار خواهد داشت و نسخه ویندوز RT همین تبلت به همراه پردازنده Tegra 3 شرکت انویدیا قیمتی در حدود 599 دلار را به مشتریان تحمیل خواهد کرد که با گفته‌های قبلی این شرکت‌ها مبنی بر اختلاف قیمت 200 تا 300 دلاری نمونه اینتل و ARM مطابقت دارد.

قیمت صفحه کلید(داک) این تبلت‌ها نیز از نمونه‌های اندرویدی گران تر است و برای تهیه آن باید 199 دلار (به اندازه‌ی یک تبلت نکسوس 7) بپردازید.

در این میان تبلت جالب توجه Taichi که دارای دو صفحه نمایش در پشت و جلوی محصول است، با قیمت 1,299 دلار به فروش خواهد رسید که البته انتظار قیمت کمتری هم از دو صفحه نمایش 11.6 اینچی Full HD از نوع IPS نمی‌رود.

همچنین حداقل قیمت 1,399 دلار نیز برای Transformet Bookهای اسوس پیش بینی شده است. احتمالا تبلت‌های رده بالای اسوس در این سری جای می‌گیرند این تبلت‌ها در اندازه‌های 11.6، 13 و 14 اینچ به بازار عرضه خواهند شد و ازپردازنده‌های قدرتمند سری 7Core i استفاده خواهند نمود.

با این حال نباید انتظار قیمت خیلی پایینی را از سوی تولید کنندگان دیگر داشت، چرا که اسوس همیشه در قیمت گذاری بسیار محافظ کارانه عمل می‌‎کند. علت قیمت بالای این محصولات احتمالا به خاطر هزینه گواهی استفاده از ویندوز و تولید محدود این تبلت‌ها می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات