اندی رابین جزو ۴۸ نفری بوده که به اتهام آزار جنسی از گوگل جدا شده‌اند

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
مدیرعامل گوگل در ایمیلی به کارکنان این شرکت اعلام کرد که ۴۸ کارمند از جمله ۱۳ مدیر و سرپرست در طی دو سال اخیر به‌دلیل سوء رفتار و آزارهای جنسی اخراج شدند.
تبلیغات

مدیرعامل گوگل در روز پنج‌شنبه با ارسال ایمیلی به تمام کارمندان، خبر از اخراج ۴۸ نفر درطی دو سال گذشته به‌علت آزار جنسی داد. از این تعداد، ۱۳ نفر از میان مدیران ارشد یا رده‌بالاتر بوده‌اند و هیچ کدام از آن‌ها بسته‌های حمایتی برای خروج کارمندان از شرکت را دریافت نکرده‌اند. ایمیل گفته شده اولین بار توسط رسانه CNBC منتشر شد و پاسخی به مقاله اخیر روزنامه نیویورک تایمز درباره دفاع گوگل از مدیران خود در برابر اتهام‌های وارد شده است. از بین افراد گفته شده، نام خالق اندروید یعنی اندی رابین نیز به‌چشم می‌خورد و گفته می‌شود گوگل از وی در برابر اتهام سوء رفتار جنسی حمایت کرده و پاداش عظیمی را نیز در هنگام خروج او از شرکت درنظر گرفته است.

مقاله مذکور روزنامه نیویورک تایمز با عنوان گوگل چگونه از پدر اندروید دفاع کرد منتشر شده است. این مقاله اظهار دارد که گوگل در هنگام خروج اندی رابین از این شرکت در سال ۲۰۱۴، وی را به‌عنوان یک قهرمان نزد مردم معرفی کرده درحالی که از اتهام‌های مطرح شده علیه وی و اعتبار آن‌ها خبر داشته است. لری پیج، مدیرعامل وقت گوگل، در سخن‌رانی خود به تمجید از رابین پرداخت و فرزند وی یعنی اندروید را به‌عنوان دست‌آوردی ماندگار با میلیاردها کاربر معرفی کرد. اما گوگل در آن زمان هیچ اشاره‌ای به اتهام مطرح شده علیه رابین در سال ۲۰۱۳ نکرد. گفته می‌شود که مقام‌های گوگل تحقیقاتی پیرامون این مسئله انجام دادند و درنهایت به صحت آن‌ها پی بردند. هم‌چنین توافق‌های محرمانه‌ای نیز صورت گرفته است و در پایان لری پیج به‌صورت شخصی از رابین درخواست کرده است تا استعفای خود را مطرح کند. اما خروج رابین از گوگل به‌سادگی نیز نبوده است و پاداشی ۹۰ میلیون دلاری دریافت کرده است که به مبلغ دو میلیون دلار برای چهار سال پرداخت می‌شود. تمامی این موارد درحالی است که گوگل می‌توانست با توجه به شرایط ایجاد شده، هیچ‌گونه پاداشی برای وی در نظر نگیرد. هم‌چنین این شرکت در چنین مواردی هیچ‌گونه وظیفه‌ حقوقی برای دفاع از کارمندان خود برعهده ندارد.

اندی روبین و ساندار پیجای / andy rubin & sundar pichai

با این حال اندی رابین تنها شخصی نیست که Google از آن‌ها در برابر اتهام‌ها دفاع کرده است. اما ساندار پیچای اذعان دارد که کارمندان با توجه به ابزارهای جدید می‌توانند سوء رفتار یا آزار جنسی را گزارش کنند. حتی شرایطی برای ارسال گزارش‌ها به‌صورت ناشناس نیز فراهم آمده است. متن پایین مربوط به ایمیل پیچای است که نام آیلین ناتون، مدیر ارشد فعالیت‌های مردمی گوگل، نیز در پایان آن به‌چشم می‌خورد.

در ادامه می‌توانید متن نامه‌ی پیچای را مطالعه کنید:

از سوی: ساندار

«سلام به‌ همگی

خواندن مقاله امروز در نیویورک تایمز بسیار سخت بود.

ما بسیار مصمم هستیم تا محیطی امن و بدون تبعیض ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم به شما اطمینان دهیم که تک تک شکایت‌های مربوط به آزار جنسی یا رفتار نامناسب را بررسی می‌کنیم، ما پیرامون آن‌ها تحقیق می‌کنیم و وارد عمل می‌شویم.

ما در سال‌های اخیر تغییرات زیادی ایجاد کردیم که شامل برخوردهای صورت گرفته با مقام‌های تصمیم‌گیرنده شرکت پیرامون رفتارهای نامناسب بوده است. در دو سال اخیر ۴۸ نفر به‌علت آزار جنسی اخراج شدند که شامل ۱۳ مدیر ارشد نیز می‌شود. هیچ‌یک از آن‌ها از مزایای خروجی شرکت نیز بهره‌مند نشده‌اند.

در سال ۲۰۱۵ اقدام به انتشار @Respect کردیم و گزارش سالانه تحقیقات داخلی خود را فراهم کردیم تا شفافیت پیرامون چنین تحقیق‌هایی در گوگل بیشتر شود. زیرا ما می‌دانیم که گزارش یک آزار می‌تواند بسیار سخت باشد؛ به‌همین دلیل درگاه‌های محرمانه برای اشتراک‌گذاری رفتارهای نامناسب صورت گرفته با کارمندان یا دیده شده توسط آن‌ها را ایجاد کردیم. ما از تمام کسانی که جلو آمدند حمایت می‌کنیم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم. شما می‌توانید راه‌های بسیاری برای ارسال گزارش‌ها انتخاب کنید. اگر تمایل دارید می‌توانید گزارش‌ها را به‌صورت محرمانه ارسال کنید.

هم‌چنین ما سیاست خود در قبال معاونین و سرپرست‌های ارشد بخش‌ها را تغییر داده‌ایم و از این پس هیچ‌یک از آن‌ها مجاز به داشتن هرگونه رابطه‌ای با همکاران خود نخواهند بود.

متعهد هستیم که به شما اطمینان دهیم گوگل محیط کاری امنی است و شما در این مکان احساس امنیت خواهید کرد که بتوانید کار خود را به بهترین شکل انجام دهید. هم‌چنین گوگل مکانی است که عواقب بسیار جدی برای کسانی که به‌درستی رفتار نمی‌کنند، ایجاد خواهد کرد.»

ساندار و آیلین

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات