آذری جهرمی: رشد مصرف محتوای بومی چشمگیر است

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات با انتشار توییتی از رشد ترافیک شبکه‌ی ملی اطلاعات در تهران و استقبال از محتوا و خدمات ایرانی خبر داد.
تبلیغات

شبکه‌ی ملی اطلاعات یا همان شبکه‌ی پهنای باند داخلی، از مراکز داده، تمام شبکه‌های انتقال داده، مراکز سوئیچینگ مخابرات، کاربران متصل، مراکز تحویل داده (CDN)، تولیدکنندگان محتوا، درگاه‌های ورودی و خروجی پهنای باند خارجی و مراکز تبادل ترافیک داده‌های داخلی تشکیل شده است.

هدف از راه‌اندازی این مرکز همکاری کلیه‌ی شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سرویس اینترنت، موبایل و تولیدکنندگان محتوا است تا سطح خدمات ارتباطی بالا رود و هزینه‌ی تمام‌شده برای کاربر نهایی برای رسیدن به محتوای داخلی به حداقل برسد.

مقاله‌های مرتبط:

تولیدکنندگان داخلی محتوا و کسب‌وکارهای نوپا با وجود موانع فراوان از جمله تحریم‌های بین‌المللی و فیلترینگ داخلی، عملکرد بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند. آذری جهرمی نیز این موضوع را در توییت خود عنوان کرده و آمار جدیدی از مرکز تبادل ترافیک داده منتشر کرده است. او در توییت خود نوشته:

با وجود موانع جدی برای نوپاها، نشانگر مرکز ملی تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در تهران، دیشب از عدد ۷۲۴ گیگابیت بر ثانیه گذشت. سال ۹۵ این میزان ۸ گیگابیت بر ثانیه و سوم خرداد ماه جاری ۳۰۳ گیگابیت بود. رشد مصرف محتوای بومی و استقبال از خدمات ایرانی چشمگیر است.Tehran-ix.ir
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات