وال استریت ژورنال: اسپاتیفای در هفته جاری از سرویس استریم ویدیویی خود رونمایی می‌کند

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
اسپاتیفای از هفته‌ی جاری سرویس استریم ویدیو را در اختیار کاربران اندروید خود قرار خواهد داد. اسپاتیفای در اولین قدم ویدیو‌هایی کوتاه را به همراه محتوایی از کانال‌هایی نظیر بی بی سی و ESPN یا Maker Studios بصورت استریم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اعلام کرده که اسپاتیفای در هفته‌ی جاری میلادی سرویس استریم ویدیویی خود را برای کاربران اندروید منتشر خواهد کرد. این سرویس در ابتدا شامل ویدیوهایی کوتاه و محتوایی از تولیدکنندگانی نظیر BBC، ESPN و Maker Studios خواهد بود. در جلسه‌ی معرفی این سرویس، اسپاتیافی اعلام کرده که سایر تولیدکنندگان محتوا نظیر ABC و Vice News نیز در آینده اضافه خواهند شد.

سرویس جدید اسپاتیفای ابتدا در کشور‌های آمریکا، بریتانیا، آلمان و سوئد در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. این کمپانی در نظر دارد تا همزمان با ارائه‌ی سرویس در سایر کشورها، امکان دسترسی به استریم ویدیو را برای کاربران آیفون‌های اپل نیز ممکن کند.

اسپاتیفای در مورد ویدیو‌هایی که توسط این سرویس استریم خواهد شد، اطلاعاتی را ارائه نکرده است. براساس یافته‌های این کمپانی، ویدیو‌هایی که ارتباط با موسیقی داشته باشند، عملکرد بهتری را داشته و می‌توانند مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

شیوا راجارامان، قائم مقام اسپاتیفای در زمینه‌ی تولید محصولات در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما در پایان مسیر تست این سرویس هستیم. ما براساس برنامه‌ی از پیش تعیین شده پیش رفته و همه چیز طبق برنامه به جلو می‌رود. هدف ما این است که طیف گسترده‌ای از محتوا را در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.

یکی از چالش‌هایی که اسپاتیفای با آن روبرو است، نحوه‌ی استفاده از این سرویس توسط کاربران در گجت‌ها است. کاربرانی که از اسپاتیفای در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا این اپلیکیشن در پس‌زمینه فعال باشد؛ کاربران دسکتاپ نیز اپلیکیشن را مینیمایز کرده و از آن استفاده می‌کنند تا به کارهای دیگر خود برسند. حال باید دید که اسپاتیفای به منظور جلب نظر افراد، چگونه می‌تواند آن‌ها را به دیدن ویدیو‌ها تشویق کند.

راجارامان گفت:

به طور حتم اصلی‌ترین کاربران ما را افرادی تشکیل می‌دهند که از علاقمندان به موسیقی هستند؛ از این‌رو این افراد نیز جزء کاربرانی نیستند که گوشی هوشمند را در دست گرفته و به اپلیکیشن مورد نظر در زمان پخش موسیقی نگاه کنند. در نتیجه هنوز نمی‌دانیم که چگونه باید توجه کاربر را به اپلیکیشن حین دیدن ویدیو‌ها جلب کنیم.

اسپاتیفای هنوز تصمیمی را برای استفاده از محتوای ویدیویی به منظور نمایش تبلیغات در نظر نگرفته است، اما احتمالا در آینده شاهد استفاده از این موضوع برای تبلیغات خواهیم بود. اسپاتیفای در حال حاضر دو منبع درآمد دارد که یکی از آن‌ها تبلیغات برای کاربرانی است که حق عضویت پرداخت نمی کنند و دیگری حق عضویت‌های ماهانه است.

دانیل اِک، مدیرعامل اسپاتیفای ویدیو را به عنوان منبع درآمدی مهم برای این اپلیکیشن در آینده توصیف کرده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اسپاتیفای در مورد استریم ویدیو نیز می‌تواند همچون موسیقی موفقیت‌هایی را برای خود کسب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات