رویترز: Japan Display از سال ۲۰۱۸ تولید انبوه پنل‌های OLED برای اپل را آغاز می‌کند

جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
جاپان دیپسلی اعلام کرده که این کمپانی از سال ۲۰۱۸ تولید انبوه پنل‌های OLED را آغاز خواهد کرد تا بتواند علاوه بر رقابت با کمپانی‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی، نیاز احتمالی اپل به این پنل‌ها را که بنابر گمانه‌ها در آیفون‌های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تامین کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جاپان دیسپلی اعلام کرده که از سال ۲۰۱۸ اقدام به تولید انبوه پنل‌های OLED خواهد کرد. این کمپانی ژاپنی برای رقابت با کره‌ای‌ها و همچنین تامین نیاز احتمالی اپل برای این پنل‌های نمایشی به منظور استفاده در آیفون‌های آینده دست به چنین اقدانی خواهد زد.

جاپان دیسپلی در حال حاضر نیاز اپل برای پنل‌های ال‌سی‌دی مورد استفاده در آیفون‌های این کمپانی را تامین می‌کند، هرچند باید به این نکته اشاره کرد که رقبایی نظیر ال‌جی موقعیت این کمپانی را تهدید می‌کنند.

آکیو تاکوموتو، مدیر ارشد مرکز تحقیقات جاپان دیسپلی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما در ساخت پنل‌های نمایشی OLED از فناوری ترانزیسیتور Thin-Film استفاده خواهیم کرد.

همانطور در زومیت خواندید، علاوه بر فاکس‌کان، Innovation Network of Japan نیز که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار جاپان دیسپلی است، در حال انجام گفتگوهایی است تا کمپانی شارپ را مال خود کند. براساس شنیده‌ها دولت ژاپن علاقه‌ای به واگذاری صنایع مادر خود به کمپانی‌های غیر ژاپنی ندارد و از این رو احتمال می‌رود INCJ بتواند شارپ را از آن خود کند، هرچند رقم پیشنهادی توسط فاکس‌کان برای تصاحب شارپ بسیار بیشتر از INCJ است.

پنل‌های OLED به واسطه‌ی عدم نیاز به وجود نور پس زمینه، می‌توانند منجر به باریک‌تر شدن هر چه بیشتر گوشی‌های هوشمند شود. همچنین این پنل‌های نمایشی امکان طراحی گوشی‌ها با ظاهر خمیده را نیز ممکن می‌کند.

جاپان دیسپلی در سال ۲۰۱۲ توسط یک نهاد دولتی ژاپن از سه کمپانی سونی، توشیبا و هیتاچی خریداری شده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات