افزایش فروش آیپد مینی و سهم ۱۲ درصدی آیپد پرو از فروش فصل پاییز تبلت‌های اپل

افزایش فروش آیپد مینی و سهم ۱۲ درصدی آیپد پرو از فروش فصل پاییز تبلت‌های اپل

پس از معرفی آیپد در سال ۲۰۱۰، اپل این روزها نسخه‌های مختلفی از تبلت‌های خود را با سایز‌های مختلف روانه‌ی بازار کرده است. نتایج آخرین تحقیقات صورت گرفته در بازار آمریکا نشان از این دارد که در سه ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی از نظر فروش کفه‌ی ترازو به نفع آیپد مینی سنگین‌تر بوده و آیپد پرو نیز موفق شده سهمی ۱۲ درصدی را از فروش تبلت‌های اپل به خود اختصاص دهد. با زومیت همراه باشید.

براساس نتیجه‌ی آovین تحقیق صورت گرفته توسط Consumer Intelligence Research Partners آیپد مینی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی از نظر فروش بهترین آمار را به خود اختصاص داده است، حال آنکه آیپد پرو این کمپانی نیز موفق شده تا سهمی ۱۲ درصدی را از فروش تبلت‌های اپل به خود اختصاص دهد.

با وجود اینکه آیپد ایر ۲ اپل همچنان به عنوان بهترین تبلت این کمپانی از نظر فروش در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی به شمار می‌رود و هر دو نسخه‌ی آیپد ایر موفق به کسب سهمی ۴۰ درصدی در میزان فروش شده‌اند، اما آیپد مینی‌های اپل نیز از رشد خوب فروش در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ برخوردار بوده‌‌اند، بطوریکه فروش آیپد مینی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و از ۳۲ درصد به ۴۷ درصد رسیده است.

اطلاعات ارائه شده حکایت  از این دارد که آیپد مینی ۲ که در سال ۲۰۱۳ روانه‌ی بازار شده محبوب‌ترین نسخه‌ی آیپد مینی است که می‌توان دلیل آن را قیمت پایین این محصول خواند. در کنار این نسخi& آیپد مینی ۳ بخش بزرگی از فروش در فصل پاییز را به خود اختصاص داده است. آیپد مینی ۳ تفاوت چندانی با آیپد مینی ۲ ندارد و فقط می‌توان در آن از سنسور اثر انگشت با امکان انتخاب نسخه‌ی طلایی یاد کرد.

فروش آیپد‌های اپل

تحقیقات CRIP نشان از این دارد که آیپد پرو اپل نتوانسته به فروش بسیار رویایی دست یابد. ارزان‌‌ترین نسخه‌ی این تبلت بدون در نظر گرفتن لوازم جانبی نظیر قلم و کیبورد، ۷۹۹ دلار قیمت دارد. CRIP آمارهای خود را مبتنی بر ۵۰۰ خریدار محصولات اپل در آمریکا بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر انجام داده است.

با وجود افزایش فروش آیپد مینی‌های اپل در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۴، همچنان شاهد کاهش فروش کلی تبلت‌های اپل هستیم. بسیاری از کارشناسان دلیل اصلی کاهش فروش تبلت‌ها و مخصوصا آیپد‌های اپل را همه‌گیر شدن فبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ می‌خوانند. اپل نیز از سال ۲۰۱۴ میلادی در کنار آیفون خود، نسخه‌ای مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی را نیز به فروش می‌رساند.

بسیاری از مردم دوست دارند تا با خرید یک لپ‌تاپ و فبلت، صرفه جویی کرده و بتوانند با این دو گجت نیاز برای تبلت را پوشش دهند. در مقایسه با آیپد پرو، کاربران می‌توانند مک‌بوک‌های اپل را بخرند که با وجود قیمت بالاتر، قدرت بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده و امکانات بهتری را نیز به وی عرضه می‌کنند. در صورتی که آیپد پرو را با بهره‌گیری از کیبورد و قلم طراحی شده برای آن خریداری کنیم، تفاوت قیمت چندانی با ارزان‌ترین مک‌بوک‌های اپل نخواهد داشت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید