فوجیستو از CD و DVD های مستعمل لپ‌تاپ می‌سازد

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که خطرات ناشی از قطع کردن درختان، همه را نگران کرده بود، گروهی خلاق و نکته‌بین که مثل بقیه دلشان برای محیط زیست و صد البته درختان می‌سوخت، شروع کردند به گفتن این جمله که «کاغذ زباله نیست»، و به این‌ ترتیب تولید کاغذ (و سایر محصولات) از کاغذ باطله‌ها (و مواد قابل بازیافت مشابه) شروع شد. امروز هم مسأله حفظ محیط زیست به شکل نجات طبیعت از شر زباله‌های الکترونیکی خود را نشان داده است. حالا به نظر می‌رسد برای بعضی از آنها راه حل پرسودی پیدا شده است.
تبلیغات

اگر به گذشته نگاه کنیم، روزهایی را می‌بینیم که عادت کرده بودیم با استفاده از دیسک‌های پلاستیکی براق و به کمک لیزر به موسیقی گوش بدهیم. نه اینکه از محیط های اختصاصی گجت‌های جدید خود (مانند Zune یا iTunes) استفاده کنیم. گذشته‌ای که در آن گروه‌های موسیقی اسم‌های منطقی‌تری داشتند. مثلاً آلبوم پنجم دیو کلارک نه لیدی گاگا!

اما این روزها، CD و DVDها، بازماندگان همان روزها و دوران تکنولوژی‌های ساده‌تر هستند. دورانی قبل از اینکه مردم آهنگ‌های خوانندگان محبوبشان را روی پلیرهای کوچک گوش کنند.

ولی شرکت فوجیستو، مجدداً این فرمت صوتی-تصویری تاریخ مصرف گذشته را در پروژه‌ای تحت عنوان «برنامه بازیافت» به کار گرفته تا به کمک‌ این مواد (CDها و DVD ها)، نوت‌بوک‌های درخشان و براق تولید کند. اولین محصول از این نوع، مدل LifeBook P772/E است که قرار است نوت‌بوکی سازمانی و برای مصرف اداری باشد و البته مدل‌های متنوع دیگری نیز تولید خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت فوجیستو، این برنامه قرار است میزان مصرف پلاستیک و تولید دی‌اکسید‌کربن فوجیستو را به‌ ترتیب در حدود ۱۰ تن و ۱۵٪ در سال کاهش بدهد.

اطلاعات بیشتر بعد از شروع کار مشخص خواهد شد. فعلاً بهتر است به زندگی معمولی خود باز‌ گردیم.

نظر شما درباره این برنامه شرکت فوجیستو چیست؟ آینده آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا پروژه‌های مشابهی را می‌شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات