نصب iOS 9 روی بیش از ۷۵ درصد از گجت‌های موبایل اپل

پنج‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
یکی از ویژگی‌های خوب پلتفرم iOS امکان دریافت آن در صورت ارائه‌‌ی نسخه‌ی جدید است. براساس آخرین آمار‌های منتشر شده، iOS 9 اپل چهار ماه پس از انتشار روی بیش از ۷۵ درصد از گجت‌هایی نصب شده که قابلیت دریافت این نسخه را دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس آخرین آمار‌های منتشر شده که مربوط به ۱۱ ژانویه یا ۲۱ دی ماه است، iOS 9 اپل چهار ماه پس از انتشار روی بیش از ۷۵ درصد از گجت‌هایی که می‌توانند این نسخه را دریافت کنند، نصب شده است. این اطلاعات برگرفته از صفحه‌ی پشتیبانی از اپ استور است.

ماه گذشته‌ی میلادی اپل اعلام کرد که میزان دریافت iOS 9 این کمپانی بین ۷۱ تا ۷۵ درصد است. با توجه به افزایش میزان کاربرانی که از iOS 9 استفاده می‌کنند، تعداد کاربرانی که از نسخه‌های پیشین نظیر iOS 8 استفاده می‌‌کنند، رفته رفته کاهش پیدا می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده در حال حاضر بیش از ۱۹ درصد از کاربران همچنان از iOS 8 و ۷ درصد دیگر از نسخه‌های پیشین این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

با مقایسه‌‌‌ی درصد دریافت iOS 9 در مقابل iOS 8 می‌توان به این نتیجه رسید که سرعت دریافت آخرین نسخه‌ از سیستم‌عامل اپل برای گجت‌های موبایل از iOS 8 پیشی گرفته است. با نگاهی به میزان دریافت iOS 7 می‌توان چنین نتیجه گرفت که iOS 9 از نظر میزان دریافت در بازه‌ی چهار ماهه‌ی پس از انتشار تقریبا شبیه به iOS 7 بوده است. iOS 7 در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و در بازه‌ی چهار ماهه بیش از ۷۹ درصد از کاربران گجت‌های خود را به این نسخه‌ بروزرسانی کرده بودند.

زمانی که iOS 9 در ماه سپتامبر میلادی منتشر شد، بیش از ۵۰ درصد از کاربرانی که از گجت‌های فعال اپل استفاده می‌کردند، گوشی هوشمند یا تبلت خود را به این نسخه از سیستم عامل اپل بروزرسانی کردند. اپل در آن زمان اعلام کرد که این نسخه از سیستم عامل شاهد سریع‌ترین درصد دانلود و نصب روی گجت‌های موبایل این کمپانی بوده است. کاپرتینویی‌ها سرعت دانلود این نسخه از سیستم عامل کمپانی را حتی سریع‌ترین دریافت نرم‌افزار در تاریخ اپل اعلام کردند.

آخرین بروزرسانی مربوط به iOS 9 مربوط به انتشار نسخه‌ی ۹.۲ ا ز این سیستم عامل است که باگ‌های زیادی در آن رفع شده است. این نسخه در ماه دسامبر منتشر شد که در نتیجه‌ی آن مشکلات موجود در بسیاری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها نظیر اپل موزیک، ایمیل و iBooks حل شد. احتمالا با انتشار نسخه‌ی ۹.۳ از این سیستم عامل نیز شاهد بهبود‌های بسیاری خواهیم بود. این نسخه از سیستم عامل اپل در حال طی کردن مرحله‌ی تست در قالب نسخه‌ی بتا است.

در کنار اعمال بهبود‌های فراوان، iOS 9.3 به همراه قابلیت‌های جدیدی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که از جمله‌ی آن می‌توان به اضافه شدن Night Shift Mode، qiuck Actions و شماری از بهبود‌ها و تغییرات برای سایر اپلیکیشن‌ها نظیر Notes، Apple News، Health و CarPlay اشاره کرد.

اگر از iOS 9 اپل روی گجت اپلی خود استفاده می‌کنید، نظر خود را در مورد این سیستم عامل با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات