۷ درصد از نیروی کار GoPro اخراج می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی گوپرو که در زمینه‌ی تولید دوربین‌های اکشن‌کم فعال است اعلام کرده که به دلیل فروش کمتر از پیش‌بینی این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵، ۷ درصد از نیروی کار خود را تعدیل می‌کند.
تبلیغات

کمپانی GoPro در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ موفق به کسب درآمد ۴۳۵ میلیون دلاری شد. این در حالی است که تحلیل‌گران پیش‌بینی درآمد ۵۱۱ میلیون دلاری را برای گو پرو داشتند.

مهم‌ترین دلیل درآمد کمتر از انتظار گوپرو مربوط به فروش ناکافی Hero4 Session است. این دوربین از نظر قیمت تقریبا با Hero 4 Silver یکسان است اما قابلیت‌های کمتری را در اختیار مشتری قرار می‌دهد و به همین دلیل نیز با استقبال چندان خوبی روبرو نشده است.  گوپرو مدام مجبور به کاهش قیمت این دوربین شد یک بار ۱۰۰ دلار آن را ارزان کرد و بار دیگر در فصل فروش پایان سال نیز قیمت آن را ۱۰۰ دلار دیگر کاهش داد.

گوپرو در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش سوددهی خود تصمیم گرفته تا ۷ درصد از نیروهی کار خود را تعدیل کند. در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر در این کمپانی مشغول به کار هستند. تغییر ساختار در گوپرو برای آن‌ها بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار هزینه به همراه خواهد داشت که به هزینه‌های گوپرو در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ اضافه می‌شود و احتمالا این کمپانی در فصل ابتدایی سال ۲۰۱۶ نیز با کاهش سوددهی در مقایسه با پیش‌بینی‌ها روبرو خواهد شد.

از طرفی با ورود نیکون به بازار اکشن‌کم‌ها انتظار می‌رود این بازار رقابتی‌تر از قبل شود و حالا علاوه بر گوپرو و سونی که برجسته‌تر از دیگر رقبا هستند، نیکون نیز تلاش می‌کند تا نظر کاربران اکشن‌کم‌ها را به سمت دوربین KeyMission 360 جلب می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات