یک باستان شناس مبتدی با استفاده از Google Earth دو محل احتمالی اهرام گم شده‌ مصر را کشف کرد!

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
دیروز خبر کشف یک گونه جدید حشره به کمک شبکه اشتراک گذاری عکس Flickr و امروز خبر یافتن محل احتمالی اهرام گم شده‌ی مصر باستان با استفاده از سرویس Google Earth را می شنویم. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که حتی برای کشف یک ناشناخته لزومی به سفر کردن نیست. شاید روزی برای اکتشاف در مریخ نیز لزومی به ۲.۵ میلیارد دلار هزینه نباشد و شما تنها با استفاده از سرویسی مانند Google Earth سیارات دیگر را یک به یک کنکاش کنید. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با جزییات این واقعه آشنا شوید.
تبلیغات

در حالی که افراد بسیاری برای برچسب زدن و یافتن فروشگاه مناسب یا مسیر برگشت از Google Earth استفاده می‌کنند، افرادی هم هستند که سرگرمی دیگری با استفاده از همین ابزار دارند. باستان شناس آنجلا میکول از کارولینای شمالی ، گمان می‌کند که محل احتمالی اهرام گمشده که قرن ها در زیر خاک مدفون شده‌اند را یافته است.

یکی از محل های کشف شده یک قسمت کاملا مجزای بریده شده چهار وجهی را شامل می‌شود که شکلی همانند هرم دارد و در حدود ۴۲ متر عرض آن می‌باشد . در شکل زیر این هرم را مشاهده می‌کنید.

egypt-Gearth-1

این محل ۳ تپه کوچ‌ تر دیگر را نیز شامل می‌شود که به طور مشخصی مشابه چیدمان زاویه دار اهرام جیزه چیده شده‌اند.

محل دوم ۴ تپه با مساحت بیشتر و به شکل سه وجهی را نشان می‌دهد. ۲ تپه بزرگتر عرضی در حدود ۷۶ متر و دو تپه کوچکتر عرض ۳۰ متر دارند. این مجموعه به صورت کاملا منظمی در کنار یک سطح بزرگ مثلثی شکل چیده شده است که پهنایی در حدود ۱۸۲ متر دارد.

egypt-Gearth-2

این دو محل برای مصرشناسان جزو مکان‌های «مورد اکتشاف قرار نگرفته» هستند و برای انجام عملیات اکتشاف در لیست برنامه‌ریزی قرار داشتند.

آنجلا خود در این رابطه می‌گوید :

تصاویر گویای آن هستند که این دو محل بی شک رازی را در دل خود دارند، با این حال حضور در محل برای تایید این ادعا الزامی است. در واقع بقایای این اهرام و شواهد دیگر باید برای تعیین صحت و سقم این ماجرا کشف و جمع‌آوری شوند. من حدس می‌زنم که با تصویربرداری فروسرخ میتوان باز هم موارد دیگری را در همین دو محل یافت و وسعت این مجموعه‌های باستانی را با جزییات بیشتر نشان داد.

به نظر من این یک دستاورد بزرگ تاریخی برای تکنولوژی و مخصوصا سرویس‌های اینترنتی است . نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات