دوربین سلفی که به دور مچ دست پیچیده می‌شود

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
در نمایشگاه CES امسال نوعی دوربین ۱۴۹ دلاری معرفی شده است که پایه‌ی آن برخلاف مونوپادهای معمولی، قابلیت تا شدن و حلقه شدن دور مچ دست را دارد. از این ویژگی می‌توان برای گرفتن تصاویر متفاوت‌تر و خاص‌تر استفاده کرد.
تبلیغات

مونوپادهای معمولی که به صورت یک میله‌ یا محور مستقیم ساخته می‌شوند از سال پیش به بازار آمده اند. اما برای به‌روز بودن در سال ۲۰۱۶ احتمالا به نوع دیگری از این ابزار نیاز داشته باشیم. وسیله‌ی جدیدی که ساخته شده به صورت یک نوار پرانحنا و انعطاف‌پذیر بوده و با نام پیک (Pic) شناخته می‌شود. این نوار دور دست حلقه می‌شود و می‌تواند در گرفتن عکس‌های نمای نزدیک به شما کمک کند. موناپاد پیک که در نمایشگاه بین‌المللی CES روز دوشنبه به نمایش گذاشته شد در واقع یک دوربین انعطاف‌پذیر است که به دور مچ دست پیچیده می‌شود.

unveiled 3 640x426 df5b8 پیک

مطمئنا داشتن دوربینی که مجبور به دست گرفتن و حمل آن نباشید حتی از خواهش کردن از یک رهگذر برای گرفتن عکس از شما هم راحت‌تر و آسان‌تر است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این دستگاه کوچک همواره می‌تواند شما را در خلق تصاویر نوآورانه و متفاوت از پدیده‌های اطراف یاری کند. برای نمونه می‌توان از این دستگاه هنگام آشپزی و یا دوچرخه‌سواری برای ثبت مناظر اطراف استفاده کرد؛ و البته برای عکس گرفتن از چهره.

20150417025249 10.no ugly accessories 2 640x407 7dfc3 پیک

این دوربین قابلیت ثبت ویدئو با رزولوشن فول اچ دی و ذخیره‌سازی آن‌ها تا یک ساعت را دارد. یعنی می‌توان این دوربین را همانند یک دوربین مینی Go Pro به تخت کودک گره زده و یا اینکه آن را روی حلقه‌ی بازی کودکان حین حرکت نصب کرده و سپس ویدیوهای جذابی که از با کیفیت فول اچ دی ثبت شده‌اند را از طریق یو اس بی به کامپیوتر انتقال داد.

unveiled 1 640x426 b8b15 پیک

این دستگاه در وهله‌ی نخست به عنوان یکی از پروژه‌های ایندی گوگو (Indiegogo) شروع شد و اکنون به تولید انبوه رسیده و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون در دسترس خریداران قرار گرفته است. در حالی که دسته‌بندی‌های گوناگون این دوربین بسیار گیرا و متنوع هستند اما به هر حال هزینه‌ی خرید آن از خرید یک مونوپاد ۱۰ دلاری خیلی بیشتر است و برای خرید آن باید ۱۴۹ دلار خرج کنید. اما برای کسی که می‌خواهد عکس‌های منحصر به فرد و متفاوت ثبت کند و از قالب سلفی‌های متداول کمی خارج شود، مسلما این دوربین یک ابزار بسیار کارامد به شمار خواهد رفت. نظر شما در این باره چیست؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات