اپل به سامسونگ پیشنهاد ۳۰ دلار بابت هر تلفن‌هوشمند و ۴۰ دلار بابت هر تبلت را برای استفاده از پتنت‌هایش داده بود

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
شاید استیو جابز، مدیرعامل سابق اپل از اندروید متنفر بوده و قصد داشته تا آن را نابود کند اما این بدین معنی نیست که اپل به‌دنبال ایجاد درآمد از سیستم‌عامل رقیب خود نباشد. اگر دادگاه بررسی مناقشه سامسونگ و اپل برگزار نمی‌شد شاید هیچ‌ وقت این اطلاعات فاش نمی‌شدند. اپل در سال ۲۰۱۰ به سامسونگ پیشنهاد داده بود تا گواهی استفاده از اختراع‌های ثبت شده اپل را با پرداخت ۳۰ دلار برای هر تلفن هوشمند و ۴۰ دلار بابت تولید هر تبلت گلکسی تب دریافت کند.
تبلیغات

اگر سامسونگ پیشنهاد اپل را قبول می‌کرد شاید هیچ وقت دعواهای بین دو شرکت تا این حد بالا نمی‌گرفت. اما مبلغ پیشنهادی اپل نیز بسیار بالا به نظر می‌رسد. البته اپل تخیف‌هایی را نیز برای سامسونگ در نظر گرفته بوده است. به عنوان مثال ۲۰٪ تخفیف روی گواهی‌های متقابل که از جانب سامسونگ به اپل بازگردانده می‌شود یا ۴۰ درصد تخفیف برای تلفن‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل‌هایی که در حال حاضر گواهی استفاده از پتنت‌های اپل را دارند (مانند ویندوز فون). یعنی اگر سامسونگ پیشنهاد اپل را قبول می‌کرد برای تلفن‌های هوشمند مجهز به نرم‌افزار مایکروسافت مبلغ گواهینامه تا حدود ۶۰ درصد برای هر دستگاه کاهش می‌یافت. اما برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی سامسونگ می‌بایست در بهترین حالت حداقل ۲۴ دلار بابت هر دستگاه به اپل پرداخت می‌کرد.

همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم مایکروسافت بابت هر تلفن هوشمند تولیدی شرکت‌های ایسر، سامسونگ، ال‌جی و اچ‌تی‌سی بین ۵ تا ۱۵ دلار بابت گواهی استفاده از پتنت‌های خود دریافت می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

    در نظر داشته باشید که براساس اسناد تازه ارائه شده به دادگاه، سامسونگ در فاصله زمانی ژوئن ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۱۲ تعداد ۲۱.۲۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند و ۱.۴ میلیون تبلت به فروش رسانده که درآمد ۸.۱ میلیارد دلاری را به همراه داشته است. از آنجایی که اکثر ابزارهای فروخته شده مجهز به سیستم‌عامل اندروید بوده‌اند حتی اگر ۲۰٪ تخفیف اپل بر روی گواهی اختراع‌های ثبت شده را نیز در نظر بگیریم، سامسونگ در این فاصله زمانی دو ساله، مجبور به پرداخت مبلغی حدود ۵۵۴ میلیون دلار می‌شد.

    از آنجایی که این مبلغ برای تجارت موبایل سامسونگ سنگین بوده، زیر بار این توافق‌نامه نرفته است. از طرفی تجارت سامسونگ تنها به تبلت و تلفن هوشمند ختم نمی‌گردد و گواهی اختراع‌های ثبت شده اپل قابل استفاده در ماشین لباس‌شویی، یخچال، دوربین عکاسی و غیره نمی‌باشند. حتی تلفن‌های ارزان قیمت سامسونگ نیز نیازی به پتنت‌های اپل ندارند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات