امکان چاپ سه‌بعدی اشیای سفالی نیز فراهم شد

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
با وجود پیشرفت‌های بسیار فناوری چاپ سه‌بعدی، از این فناوری تنها برای تولید موادی از جنس پلیمر پلاستیک و برخی مواد فلزی و شیشه‌ای استفاده می‌شود. اما محققان به تازگی با پیشرفتی چشمگیر توانسته‌اند امکان چاپ ظروف و اشیای سفالی را با استفاده از پرینتر سه‌بعدی فراهم کنند.
تبلیغات

محققان آزمایشگاه HRL موفق شده‌اند با پیشرفتی چشمگیر، اشیای سفالی را نیز با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی تولید کنند. این گروه از محققان به جای استفاده از پودرهای داغ شده‌ی سفالی، رو به استفاده از مواد پلیمری آورده‌اند که در اثر حرارت به سفال تبدیل می‌شوند. در صورت استفاده از پودر سفال، پس از چاپ، اشیاء به راحتی می‌شکستند؛ اما با روش جدید می‌توان بر این مشکل غلبه کرد.

همچنین این روش باعث می‌شود تا چاپ اشیای سفالی ۱۰۰ تا هزار برابر سریع‌تر شود. این دستاورد خبر بسیار خوبی برای صنعت هوا و فضا است؛ چرا که استفاده از مواد سفالی در این صنعت بسیار زیاد است.

دارپا نیز با عقد قراردادی با این آزمایشگاه از آن‌ها خواسته تا ماده‌ای را تولید کنند که در واقع وظیفه‌ی سپر حرارتی را دارد. آزمایشگاه HRL مدعی است ماده‌ی تولید شده توسط آن‌ها ۱۰ برابر مقاوم‌تر از مواد موجود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات