اپل به خاطر نقض قوانین مالیاتی در ایتالیا، محکوم به پرداخت ۳۱۸ میلیون یورو شد

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
اپل محکوم به پرداخت جریمه‌ی ۳۱۸ میلیون یوروی به خاطر فرارمالیاتی نماینده‌ی این شرکت در ایتالیا شد. طبق گزارشاتی که در طی تحقیقات از میزان درآمد فروشگاه رسمی اپل در ایتالیا به دست آمد، اپل باید ۸۸۰ میلیون یورو بابت درآمد خودش در بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به دولت ایتالیا پرداخت می‌کرده ولی از این میزان تنها ۳۰ میلیون یورو پرداخت شده است.
تبلیغات

بنابر اطلاعات به دست آمده اپل به کمک ثبت میزان فروش آیفون‌های فروخته شده در کشور ایرلند و فروش آنها در ایتالیا درآمد واقعی خودش را مخفی کرده است و از قوانین مالیاتی ایتالیا سرپیچی کرده است. ایرلند یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیاتی را در اتحادیه‌ی اروپا دارد و از این رو شرکت‌های آمریکایی، این کشور را برای توزیع محصولاتشان انتخاب می‌کنند. هرچند هنوز پاسخ رسمی از سوی اپل به این حکم داده نشده است، به گزارش رویترز ضمن اینکه تحقیقات ادامه خواهند داشت این جریمه می‌تواند به اپل در بستن پرونده‌ی مالیاتی خودش در ایتالیا کمک شایانی کند.

اپل همواره اعلام کرده است که تمامی قوانین را درست اجرا می‌کند و مانند بقیه‌ی شرکت هایی که با اتهامات فرارمالیاتی مواجه شده‌اند سعی خواهد کرد که این اتفاق را به قوانین نادرست مالیاتی نسبت دهد. چندی پیش مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک در گفتگوی خودش در برنامه‌ی ۶۰ دقیقه چارلی رز، اعلام کرد که این شرکت هیچ قانون مالیاتی را نشکسته و مالیات‌ درآمد‌های خارج از مرزهای آمریکا را تمام و کمال پرداخت کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات