افزایش ۱۳۳ درصدی استقبال از آیفون‌ها و سه برابر شدن فروش گوشی هوشمند در خاورمیانه

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
فروش گوشی‌های هوشمند در بسیاری از بازار‌های جهانی روند رو به نزولی در پیش گرفته، حال آنکه این موضوع در منطقه‌ی خاورمیانه برعکس بوده و در جریان سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ فروش گوشی‌های هوشمند در خاورمیانه و شمال آفریقا سه برابر افزایش یافته است. این موضوع در مورد آیفون‌های اپل افزایشی ۱۳۳ درصدی داشته است.
تبلیغات

براساس آخرین آمار‌های منتشر شده فروش گوشی‌های هوشمند در جریان سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ میلادی در منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا بیش از سه برابر افزایش یافته است. این موضوع برخلاف آمار‌های مربوط به سایر بازار‌ها است که با روند رو به افولی همراه هستند. بر این اساس آیفون‌های اپل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فروش گوشی‌های اپل نیز با افزایش ۱۳۳ درصدی روبرو بوده است.

منطقه‌ی خاورمیانه در حال تبدیل شدن به یکی از بازارهای مهم برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است، چراکه فروش این محصولات در سایر حوزه‌ها نظیر آمریکای جنوبی و آسیای دور روند رو به کاهشی را در پیش گرفته، حال آنکه این موضوع در مورد خاورمیانه و شمال آفریقا برعکس است.

موسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint در گزارش خود چنین اظهار نظر کرده است:

این منطقه نه تنها شامل منطقه‌ی جغرافیایی بزرگ و بسیار پرجمعیتی است، بلکه از کشور‌هایی تشکیل شده که برخی در حال توسعه و برخی دیگر دارای درآمدهای بالا هستند که از این‌رو این منطقه را محلی برای فروش گوشی‌های هوشمند رده بالا و میان رده کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده سامسونگ بیشترین سهم را در این منطقه مال خود کرده است. سال گذشته سهم این کمپانی در منطقه بیش از ۵۰ درصد برآورد شده بود. کارشناسان بهره‌گیری از شبکه‌ی قدرتمند توزیع و پشتیبانی در این منطقه را علت اصلی تسلط سامسونگ بر این حوزه از بازار جهانی خوانده است.

با وجود اینکه خریداران گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال بروزرسانی گوشی‌های خود هستند، اما سامسونگ در یک سال اخیر بیش از ۵ درصد از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را کاهش داده که این موضوع برگرفته از تقاضای بازار است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که نیمی از گوشی‌های مورد استفاده در منطقه‌ی خاورمیانه از نوع هوشمند هستند.

پس از سامسونگ با کاهش ۸.۷ درصدی در میزان سهمش از بازار منطقه، هواوی با رشد ۲.۳ درصدی در میزان عرضه به عنوان دومین کمپانی بزرگ عرضه کننده گوشی عمل کرده است. در رده‌ی سوم، Tecno قرار دارد که یک کمپانی اصالتا آفریقایی است. این کمپانی با افزایش ۱۲۳ درصدی در میزان عرضه و ۳.۴ درصدی در سهمش، رتبه‌ی سوم را مال خود کرده است. محصولات تکنو در رده‌ی میان رده قرار می‌گیرند.

گزارش کانترپوینت به این نکته اشاره کرده که میزان عرضه‌ی آیفون‌های اپل در مقایسه با سه ماهه‌ی سوم سال گذشته بیش از ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. افزایش فروش آیفون به قیمت کاهش کاربران محصولات سامسونگ و سونی تمام شده است. سهم اپل از بازار خاورمیانه با رشدی ۱.۷ درصدی به بیش از ۳.۹ درصد رسیده است.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، آیفون 6c را باید عاملی خواند که می‌تواند فروش اپل در این منطقه را بیش از پیش افزایش دهد. اپل اخیرا دو فروشگاه بزرگ را در کشور امارات و شهر دبی افتتاح کرده که نشان از استقبال از محصولات این کمپانی در کشور‌های حوزه‌ی خلیج فارس دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات